måndag 30 april 2012

Valborg & Avslut


Det har varit en solig Valborg. Jag har suttit i solen under eftermiddagen.
I Folkparken är det Störst firande på kvällen. Där grillar folk, dricker gott,
musikkåren spelar, marknadsstånd är uppställda där man kan köpa godis,
sockervadd,  korv med bröd, lotter osv. Brasan tänds, en kändis håller vårtal 
(I år Carina Perenkranz, den ena Judit från comhem reklamerna)
Fyrverkerier skjuts upp och sen brukar man åka till Tivolit i Folkets Park.


Men nu till Fredagens avslutning av kursen på Arbetslivs Resurs!
En riktigt varm och skön fredag var det och jag gick iväg så jag
skulle vara där i god tid och mingla runt bland de andra goa människorna.
Vi var rätt många som kom på avslutningen, Kul!
Coacherna var på glatt humör och körde med massa skojiga ordvitsar hela tiden.
Skönt när man kan skämta, skratta och ha det allmänt trevligt ihop.
Som jag nämnde här, så har vi samlat ihop pengar för att överraska coacherna.
Vi gav dom blommor, tackkort och en liten present var.
Dom hade med sig frukttårta, samt ett vanligt fruktfat med banan och äpple i.
Kaffemaskinen i korridoren är ju som sagt bara gå att ta ur bäst man vill.
Coacherna hade lite lek i tankarna denna avslutning också.
Två och två så skulle vi klura ut lite ord och sånt som gömde sig typ.
Vinnaren fick sen ett litet pris. Mitt lag vann inte, men det var kul!


Vi pratade också igenom kursens alla veckor tillsammans.
Vi alla tyckte att kursen varit riktigt underbar och att vi skulle vilja gå Fler veckor.
Det har varit så givande att gå här och det är sorgligt att det nu är slut.
Vi har blivit rätt bekväma vid varandra också, vänner lixom.
Vi har iallafall varandras mail och telefonnummer, och vi kommer att ses igen.
Vi passade på att boka in en träff i fredags faktiskt. Ska bli trevligt!
Efter kursavslutet med kramar och allt, så satte jag mig givetvis i solen.
Det har jag gjort idag också som sagt och färg har jag fått.
Vi kommer få flera bra dagar framöver. På onsdag tex så får vi 19 grader och sol.
Kursen är slut, men jag blir som sagt inte passiv framöver för det.
På onsdag ska jag på möte igen, för jag går in i ett nytt projekt rätt så direkt.
Som jag nämnde häromdan för er. Mer om det blir det framöver.

1 kommentar:

Tiggir sa...

mmmmm banan=)

Låter som att kursen har varit rätt så härlig och trevligt folk också!

Kram