måndag 2 januari 2012

Frontperson


Idag är det måndag och andra dagen på året!
Såg igår att jag hade ett missat samtal och även ett intalat röstsvar.
Det var NLT (Nya Lidköpings Tidningen) som ringt.
Dom har hittat den facebook sida jag skapat om hundrastgård i Lidköping 
och fann det som en intressant story att skriva om.
Dom sa att dom vill ha mig som frontperson i sitt reportage i tidningen.
Det är ju trots allt Jag som startat hela ämnet och drivit det framåt.

Idag kom dom hit, en journalist och en fotograf.
Jag har jobbat med de båda två btw. Det var när jag praktiserade 
på just den tidningen som fotograf för några år sen. Himla Kul och varierande jobb!
Även mamma och Alwin fick vara med på fotograferingen, 
tillsammans med mig och Wilmer. Därefter så intervjuade journalisten mig.

Jag antar att det kommer i tidningen på onsdag. 
Annars blir det väl på fredag. Kanon, eftersom jag ju reser hem på söndag.
Vore kul att hinna köpa tidningen och ta med den hem lixom.
Tidningen säljs ju lite brett i länet, så kul att mitt ämne uppmärksammas.
Ja, är det inte reklamfilm i tv jag gör, så är det tidnings reportage!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Nej vad kul=)
Hoppas att det blir något nu med den dära hundgården!

Pöss pöss

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja vad snopna vi blev att dem ringt dig ;)
Kram