fredag 5 augusti 2011

Health

Hade mkt magkrämpor, sura uppstötningar och uppblåst mage igen.
Speciellt runt mitt besök i Lidköping sist.
Inget hjälper, men jag har ju läst på om LCHF metoden och den lockar!
Många med IBS har blitt av med sjukdomen helt genom att äta efter LCHF metoden.
Man ersätter då kolhydrater med fett, Bra fett! Naturligt fett.
LCHF står för Low Carb High Fat.
Nej, man går inte upp i vikt av bra fetter, tvärtom. Man äter bara bättre helt enkelt.
Man blir piggare, gladare, kropp och mage mår som det ska....
Så nu tar jag bort salt, minskar kolhydrater och tar jag bort socker (även ur kaffet),
Undvika halvfabrikat och köpa mer färskt och laga mer hemma.
Fibrer är visst inte alls bra för mig heller.... Som jag ju trott.

Jag har även sett lite på "I form med Anna Anka" och tar till mig råd.
Hon säger att man bör äta 5 mål per dag och med Max 3 timmars mellanrum.
Man ska inte heller äta sig mätt, men det visste vi nog alla. 
Hon mena på att kroppen får en chock om man inte har tider för måltid.
Den vet inte När den ska förbränna, så kroppen hamnar i obalans i förbränningen.
Vilket gör att det sätter sig på kroppen istället. 
Jag försöker iallafall äta mindre och oftare numera. Mer regelbundet.

Ätit en del färska bär på sistone med. Färska hallon med grädde tex.
Vilket är godkänt enligt LCHF metoden, och GOTT, eller hur!
Röda vinbär i trädgård, jordgubbar och grädde osv.
Endel väljer säkert glass, men det är enormt mkt socker och tillsatser i glass så...
Nåja, det är inte lätt att försöka ändra allt bara så där. Jag övergår lite, kan man säga.
 Har också redan tagit bort sockret ut kaffet bl.a. Vilket ju var svårast för mig.


Läs länkarna nedan för mer info:
IBS . - . LCHF metoden . - . Mer om LCHF . - . Kolhydrater  . - . alltomlchf.se . - . LCHF Kost . - . LCHF Produkter

Inga kommentarer: