onsdag 29 juni 2011

Tuesday


30+ i skuggan och nästan vindstilla.
Mamma plockade blommor på morgon-rundan med hundarna,
men eftersom det är så varmt, så kunde vi inte gå långt med de fyrbenta.
Vi satte kompostgallet vid entré dörren, så fick hundarna vara inne.
Vi sitter ju nedanför entré dörren, så dom kan se oss.


Vi tog med oss vatten ut, även lite kaffe och ostsmörgås.
Lite grann spotify på svag volym vid ett tillfälle på eftermiddagen blev det med.
Även lite glass med banan att mumsa på under parasollen.
 
 
Vi sola-solar inte, alltså genom att ligga i bikini i gräset tex.
Jag har på mig kjol och linne för att slippa för mkt vita områden och bonnabränna,
sen bara jag håller mig utomhus / vistas ute och får färg på köpet lixom.
Bränd blir jag sällan. Oftast så blir man bränd om man solar för sällan.
Men om man tex solar solarium nån enstaka gång på våren, 
så bygger man upp pigmentet lite grann.
Då är huden mer förberedd för sommaren och man blir inte lika lätt bränd.
Håller man sig undan solen för mkt, så får ju huden en chock sen och blir bränd.


Det växer massa röda vinbär i mammas trädgård.
Även svarta växer i bak på trädgården, men jag gillar bara de röda.
Så vi gick bak och plockade på oss lite, sen satt och mumsade vid ute platsen.
Se förresten så stor och skön trädgården är i bak på huset.
Visst blev fotona läckra ovan! De som är i svartvitt med delvis färg.
 
Vi var iväg till mormor och morfar en kortis närmare kvällen.
Blev även lite hund bus i trädgården på kvällen. 
Dom orkar ju inte på dagen så det blir att man tar ut dom mer på kväll.
Har varit en allmän skön och trevlig tisdag! Ska bli lika varmt och fint imorn.
Vi tänkte passa på att grilla imorn! Mums

2 kommentarer:

Kristoffer sa...

Fina bilder...ser väldigt mysigt ut måste jag säga:). De röda vinbären får mig att längta tillbaka till den tiden då jag bodde i radhus och hade egna sådana:).

Tiggir sa...

Så skönt allt ser ut och så gott med det ser ut med bananer och glassen!!
Bamse kram