tisdag 7 juni 2011

Sit back and Rejoice


 Det är ju sommar för fulla muggar! Jag har fått massa färg bara på några dagar! 
Har inte "sola-solat" så mkt, det räcker ju bara att man går ut 
i shorts och linne och sätter sig, så får man ju färg.
Har så klart fått Mer färg efter att dessa foton ovan togs..
 
 
 Jag har hållt mig ute rätt så mkt senare tiden och man mår bra av det!
Man blir gladare, mer positiv och livet känns genrellt sett bättre.
Jag älskar sol och värme och är väldigt styrd av årstider. På sommar mår jag bäst!
Wilmer har fått stanna inne en del, för det har varit för varmt för hans del.


I fredags var det extra mysigt då jag satt ute i solen.
Satte mig i gräset vid Carl-Johan parken först. Intill fiket där typ.
Kollade ut över vattnet. Fåglar som kvittrar och flyger ner mot vatten ytan.
Folk myser med glass, solen gassar och inte ett moln på himlen...
Jag gick sen över till andra sidan, där fontänen är. För att få lite variation.
Där satt det fullt med folk och solade, mest killar som solade faktiskt.


Det satt även en tjej och en kille vid fontänen som drack lite öl,
spelade akustisk gitarr och dom även sjöng i stämmor. Mkt trevligt!
Jag satte mig bakom dom, för jag tyckte det var trevlig stämning.

 
Väldigt många överallt som hade lite alkohol med sig och satt och bara njut.
Fast att det var eftermiddag. Precis sån typ av livsnjutare är jag också.
Synd bara att jag inte fått dricka på ett tag, för att jag är sjuk.
Synd också att Nettan inte är hemma, för hon är samma typ av livsnjutare som Jag.


 En chilliensk kille med sin son på typ 4 år, slog sig ner några meter infrån mig.
Han pratade på spanska med sin son ibland och jag har ju läst spanska 
så jag förstod ju vad han sa. Han pratade om mig till sonen.
Han sa bl.a Niña [ninja]. Det betyder, flicka.
Han talade om för sin son att inte leka för nära flickan som sitter där. Mig alltså.
Du får inte störa henne typ.

Kul när man får användning av sina språkkunskaper.
Engelska kan jag ju redan flytande, men det är ju kul att använda också.
Men som spanska tex, är ju kul att det kommer till användning ibland.
När jag hade flyttat till Norrköping tex, så blev jag stannad på trottoaren.
En man som inte kunde engelska, undrade om vägen.
Han visade upp en karta och jag såg att det stod på spanska.
Så jag svarade honom på spanska också.

Min spanska lärare sa ju till mig att jag har en stor begåvning för språk.
Hon sa också till mig att om jag brytt mig det minsta om kursen,
så hade jag mkt Lätt fått MVG, men nu får jag Bara VG+ i spanska.
Nåja, det är kul med språk!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

oj du har fått massa färg ju, fint
kraam