måndag 6 juni 2011

Nationaldagen ✿

.
Det är nu måndag kväll och jag har precis kokat upp lite blåbärssoppa.
Bra för halsen med varma drycker! Jag är sakta på bättring, för att nämna.
Igår hostade jag massor. Men idag känns det bättre.

Idag har jag inte gjort så mkt. Har sovit dåligt ett par nätter, pga rethosta.
Försöker ju även att sitta upp och sova, vilket gör att man inte hamnar i djupsömn.
Så har bara tagit igen mig hemma idag.
Jag gick en promenad förut med en granne som bor bara något hus ifrån mig.
Vi gick med våra hundar och det var soligt och skönt.


Det är både Nationaldagen och Svenska flaggans dag idag.
Många har satt svenska flaggan som profilbild på facebook, för att visa att vi är stolta.
Det har ju upplevts som rasistiskt så pass länge nu, att vi måste ändå på den synen!
Lite trist att Norrköping satsat Nationaldagen på barnen.
Är det inte bättre att göra som alla andra städer och ha allmänt firande bara.
Det har på tv sett mkt trevligare ut i andra städer idag.
Så ja, jag gick inte fram på stan idag, för jag är ju inget barn.
 
Hade vart Trevligt att träffa familjen idag. Ätit mammas goda jordgubbstårta.
Grillat i kvällssolen och haft allmänt trevligt. Hade inte varit fel.
Men dom är ju ett par mil bort som sagt. Ska se dom vid Midsommar istället.


(bild från nätet)

Tack till alla norrmän som grattat på vår Nationaldag!
Vi firar ju inte lika mkt som ni gör, men är nog på väg åt det hållet.
Man ska vara stolt över sitt land, sin flagga och sin nationalsång.
 
Sverige är ju ett tryggt land mot krig och liknande, fint landskap,
modern land som är ett av de mest jämnställda länderna.
Man ska vara stolt svensk! Jag hoppas ni Alla haft en trevlig Nationaldag!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Jordgubbstårta blir det när du kommer hem och till midsommar vet du ;)
kraam