onsdag 8 juni 2011

Dog Show

Detta blir ett långt inlägg...

Hostade hela natten, så fick bara sova mellan kl 2 och 4 på natten. Två timmar alltså.
Hostan lugnade sig strax innan larmet ringde.. 
När man äntligen slutar hosta och Kan sova, Ja då man ska upp, TYPISKT!!
Snoozade dock i en timma på söndag morgon.
Sen upp för att rasta hund så han kan vara ensam hemma några timmar, 
få i mig kaffe, duscha, ta mediciner och nått litet i magen.

Linda kom och hämtade mig och vi körde iväg mot Himmelstalund.
Vi skulle nämligen iväg på Hundutställning i Norrköping denna söndagen.
Jag kunde inte ta med mig Wilmer för han är inte vaccinerad.
Det gör inte så mkt att man är lite sen in med en vuxen hund,
men på utställning däremot så betyder det mer att det finns i papperna.
Han ska in i slutet på Juni, men hjälper ju inte nu som sagt...


Vi fick bra väder och började med att vandra runt då vi kommit fram.
Vi letade upp vart våra olika raser ska hålla till.
Det är många olika raser att titta på, stora som små. Långhårig som korthårig.
Det blev mingel bland utställnings ringarna, man pratade med andra hundägare....




Vi kollade även på marknaden.
Tog en korv med bröd vid nått tillfälle och sen tillbaka till utställning.
Min ras, alltså sheltie, höll på ett tag, som det brukar.
Så man kan komma och gå lite som man vill under dagen.

Jag brukar få frågan, "Ska du ställa ut?". Men det ska jag inte.
Wilmer blev för hög. Han är bara sällskap, men kul att ändå besöka.
Man träffar uppfödare, hundägare generellt, andra med samma ras osv.
Allmänt trevligt att vara där ett par timmar i solen, se på marknad....




 Det finns självklart massa Fler Foton från söndagens hundutställning.
Mer foton finns här, och titta även här!



Tack Linda för en trevlig söndag och gott sällskap!
.

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Tack sj gumman=)=) Synd bara att lilla Wilmer inte kunde följa med..Men man får hoppas att han kan följa med nästa gång..
Bamse kram=)

Hemmet Är Min Borg sa...

ni har haft det trevlig ser jag ,men nästa gång följer Wilmer med ;)
kraaam