tisdag 30 november 2010

Lite försenat stök

.
I söndags var det första advent,
men med tanke på att det vart mkt en tid,
samt att det ju var bröllopsfest lördag, alltså kvällen innan...
Så blev söndagen väldigt lugn och stilla.
Lite paradis och julmust på kvällen, men inget pynt eller nått.


 Måndag var igår och då däremot fick jag mkt gjort!
Se nedan:

Ja igår, så putsade jag Färdigt alla fönster.
Putsade även speglar, torkade bort damm här och var på krukor osv.
Jag fick upp julstjärnorna i mina rena fönster,
hämtade textilier i källaren, som kuddar, plädar, fårskinn osv.
En grön 'stretig' julkrans med rött sidenband, åkte upp på min dörr med.
Fick även i mig lite risgrynsgröt och senare även paradis och julmust.
 


Fotona nedan, tog jag idag.
Vänstra fotot är köket och det högra är sovrummet.
Blommorna är så höga att dom slår in i stjärnan...
Får se om det ska vara så, eller om jag måste ändra på det.
Är ju inte klar med all städning och allt stök, 
så tåls att känna efter allt eftersom.

Kök ......................................................... Sovrum



Textilierna av alla slag, som jag tog fram igår....
Dom ska läggas ut, då städningen är mer klar, 
men två bruna plädar har fått sin plats på köksstolarna iallafall.
Brukar ha dom på stolarna, för det ser lite mysigt ut tycker jag.
På det mörka trä underlägget på bordet, så skulle jag vilja
att en riktigt röd och fin 'julstjärna' står. Blomma alltså.


Finns Mer att göra som sagt, 
men vill visa er vad som händer i mitt advents stök.
Om någon vecka så är det dags för någon tomte att komma fram också.
Lite för tidigt för tomtar och sånt ännu tycker jag.
Är ju knappt december än lixom, så får vänta någon vecka in på december.

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

jättemysigt du har grejat till det, det blev ju bra med dem gardinerna där
kram

Josefina sa...

Va söt! =)
Får se om jag tar bort de lila i gardinerna och bara kör med de bruna.. men eftersom stjärnan är lila, så gör det ju ingen om gardiner är lila.. men jag får känna efter och se helt enkelt =P

Pözz

Lilliss sa...

mysigt du börjar att få det!
har själv haft tankarna på att julpynta i år men har inte kommit så långt i det än ;P

kram