tisdag 23 november 2010

I'm @ Home.nu

.
Kom hem förut vid 23. Tåget blev som vanligt försenat i Katrineholm.
Först var det 32 minuter sent, men sen blev det ytterligare ny tid.
45 minuter stod jag och Wilmer där ute i massa snö och kyla.
Framme i Norrköping däremot reagerade jag på 
att marken var bar, ingen snö alls ju. Bara blött.
 
Jag är van vid snö varje dag och det senaste dygnet har det i väster
inte slutat snöa, utan bara fallit och fallit.
Så kliver man av här och det är blött och ingen snö.
Var lite konstigt bara, men snö är ju på väg hit i dagarna så...


Lidköping
 
 
 
När jag kom hem så var hallen full med post. 
32 brev och massa reklam. Hinner bli en del på 4 veckor.
Vissa blommor var döda, speciell en av dom.
Ställde den i badkaret så den får stå i vatten lite
och vattnade även Alla blommor överallt.
Sen startade jag diskmaskinen. Låg visst lite på diskbänken.
Tanken var att jag skulle vara borta 2 veckor, eller knappt ens det,
men det blev lite längre som sagt. 
Så hemmet var inte riktigt förberett för att vara borta 4 veckor.
 


Jag packade sen upp resväska och handväska.
Plockade bort massa döda blad i blommorna.
Diskat hundskålar och fyllt på med färskt vatten.
Gick igenom all post, öppnade alla fönster för att få vädra luften.
Förberedde massa viktiga papper, skrev ut och kopierade....
Bäddade nytt och fräscht i sängen.
Sen iväg på sista rundan med Wilmer och då passade jag på 
att posta ett viktigt brev som borde vart iväg för några dagar sen.
Men nu är det äntligen klar och postat!
Slängde även all reklam, som blev en hel ica papp kasse.



@ the moment
Wilmer har sovit sen vi kom hem. 
Han är Helt Slut och det är jag med! Fullt ös sen jag kom hem.
Känns i axlar och rygg nu med, att jag burit enormt tung packning.
Var svårt att lyfta allt i trappor, men det har ändå gått bra. 
Förseningen på nästan en timma var trist, men Väntad.
Är ju alltid försening där.
Wilmer är super duktig på tåg, men att stå och glo 
på en perrong är inte kul tycker han. Inte mer än 7 min iallafall.

Satte mig precis, har ju bara ruschat runt här med syssla efter syssla,
men nu är jag så TRÖTT att jag rasar snart!!
Skulle nästan kunna döda för en god sömn med sovmorgon!
 Usch vad slut jag är! Så natti säger jag nu.

2 kommentarer:

Nettan sa...

Härligt att ha dig hemma igen! Ta det nu lugnt dom kommande dagarna så ses vi på lördag!! Pusspuss! :)

Hemmet Är Min Borg sa...

hahahaha nu får Wilmer komma med massa post
kram