onsdag 20 oktober 2010

Sicket tjöt...

.

Har precis ätit hackad spenat med hårdkokta ägg.
Jag kryddar med lite svart och vitpeppar och salt är viktigt.

Det har också redan hunnit mörkna mkt ute. Nu är det mörkare årstid minsann.
Går fort framåt nu och ikväll kanske vi har vår första snö i Norrköping.
Iallafall snö blandat regn. Ikväll eller i natt ska vi tydligen få det.



*Snow*
Varför tycker fler att det är jobbigt med att snö är på väg?
Ett himla tjöt med negativa tankar om att snön är på väg.
Många vill ha det bara under julen och sen ska det försvinna Fort....

Själv så har jag satt mig in i tanken redan i början på hösten,
så jag är redan van i tanken på att ha vinter, kyla och snö.
Kanske är så att de som 'klagar' över att snö och vinter är på väg,
dom kanske inte alls förberett sig i tanken och då lite vägrar 
släppa sommar och höst.


Så här ser trädet ut utanför mig. 
Fotot togs i eftermiddags för det är mörkare nu.
Men för några dagar sen så fanns det mer löv på trädet, nu är det nästan kalt.
Gå fort fram är slut noteringen.

I måndags så tog jag ju upp lite vintrigt från källaren som sagt.
Termobyxor, vantar och sånt som förvarats där nere under sommaren.
Tvättade jackan och nu är den ren och fin här, redo att användas.
Ska köpa bättre vantar med. 
Har förstått att gore-tex men även canada goose ska vara varmare.
Man får ju forska lite på vilka material som värmer bäst.
Jag är frusen så därför är bra material viktigare än priset.

Jag känner mig redo för snö och tycker det ska bli mysigt!
Älskar att ta promenad i snö och att fluffiga flingor faller ner över mig.
Angående kylan, så får man ju bara klä sig bra!
Köp rejäla kläder och ytterkläder istället. Rejäla skor också!
Jag har fluffiga ull skor, där Hela insidan är fårull. Även under foten.
Riktig, jacka, riktiga skor osv.
Visst det kostar, men en Riktig tex Peak Performace gör också sitt!
Så klä er istället, så bli varje årstid mkt roligare ju!

2 kommentarer:

Josefina sa...

Tack för info Jorid, då ska jag ändra det ;)

Klem Jojo

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja de e inte fel med vinter, om man klär sig, men en Peak är för mycket tycker jag :)
kraam