torsdag 30 september 2010

Islands in the stream


Strömsholmen, heter ett mysigt litet ställe runt hörnet av mitt hus.
Går dit när jag känner för att ha en avkopplad runda med Wilmer.
Där finner man vatten, natur och höstliga färger på träden.
Änder simmar förbi och badar sina fjädrar emellanåt,
genom att dyka och sprattla.
Tänkte visa er lite foton från de senaste dagarna på denna plats
 
 



Jag håller till runt Strömsholmen och viker av där jag känner för.
Lite olika vilken runda som känns bäst just för stunden.
Ibland tar jag mig längre ut i lugnare miljö och 
ibland viker jag av och går mer centralt. Bra träning för Wilmer också.
 
 
Har blåst i flera dagar och varit iskalla vindar, men Nu är det ovädret Borta!
Nu är det näst intill vindstilla och solen värmer igen, underbart!
Idag gick jag runt Strömmen vid mig igen och började vid lilla ön, Strömsholmen.
Sen gick jag över bron vid Grand Hotel och tog mig hemåt på andra sidan.
Gick runt helt enkelt....
Foton från Dagens soliga promenad ser ni nedan:




Som ni ser på flera foton så stannar vi till på bryggan ute i vattnet.
Vi går ut på själva ön, Strömsholmen, för att mysa en stund
och idag blev vi även förföljda en lång bit av två änder.
Änderna simmade längs med oss och tittade på oss.
Dom kanske brukar bli matade av människor och därför följde oss.
Hur som så var det lite gulligt!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

åh vilka härliga foton, helt fantastiskt
kraam