torsdag 5 augusti 2010

Litt forskjellige ting

.
Sommar & Värme
Jag tycker det känns som att sommaren är på väg bort.
Idag är det ju somrigt och skönt ute, men mestadels är dagarna 
regniga eller mulna numera, tyvärr.
Även om det är sol så är temperaturerna inte lika höga som förut.


Jag har inte ens tagit ett dopp i år än. 
Bara svalkat fötterna i en barnpool i trädgården, 
samt sprayat mig sval med en vattenflaska, men inget dopp i sjö eller så..
och nu känns det som att sommaren håller på redan att avta.




Handen
Jo handen är på bättring. Har inte skrivit så mkt om den, så ni undrar väl?
Men jag har i 2 veckor haft skadad hand. Närmar sig 3 veckor nu.
Jag behöver inte ha handen i bandage lika ofta längre, för svullnad har gått ner.
Men jag kan fortfarande inte bära så mkt, greppa saker så bra osv.
 
Har fortfarande ont och ibland är det svårt att somna.
När jag väl somnat så är det lugnt, men just att somna kan vara lite besvärligt.
Vet inte hur jag ska ha handen för att slippa obekväm känsla.
Kan inte ha handen för öppen/plan, men inte heller för knuten näve.
Får hålla handen på mer avslappnat sätt, men även det 
kan göra ont och vara obekvämt.
Försöker hålla handen högt om jag ska ut, eftersom blodet 
strömmar ner då jag går och det är obekvämt.


Hur som helst så går det ju framåt med handen.
Och det känns bra, även om det är en bit kvar till att använda den som vanligt.
Är så trött på att gå så här och att vara begränsad i sin vardag.
Kan inte städa, schamponera sig krävs ansträngning, 
laga mat krävs två händer, gå ut med hunden i en hand är jobbigt 
om han blir stressad tex. Att hålla en kaffekopp krävs planering..... osv osv.

Får i värsta fall köpa hem tigerbalsam, men hoppas jag slipper.
Har nämligen för många utgifter en tid framöver... igen.
Så extra utgifter hoppas jag att jag slipper så långt jag kan.




Wilmer
På tal om utgifter så började Wilmer få ett problem bara någon dag 
efter att vi kommit hem ifrån en helg på Kråknäset.
Han började bli besatt av sin rumpa och 'naggade' med tänderna.
Han var så pass intresserad av bakdelen att jag fick titta.
Han hade då 'naggat' upp lite sår med tänderna.
Min första tanke gick till analsäckarna, så jag försökte ge morot igen.
Morot smälts inte ner, så när den sen ska ut bakvägen,
så kommer det i bitar typ och kan då dra med innehåll i analsäckarna.
Tömmer dom helt enkelt. För töms dom inte, så kan man få hjälpa hunden.
Annars kan det bli besvär och inflammation som kan bli allvarlig.

Morot verkar inte vilja hjälpa. Han vill inte ha det.
Försökte i fredags att tömma säckarna själv,
men trots beskrivning och allt, så var det svårare än jag trodde.
Verkar även som att det kan bli fel om man inte vet 
vad man gör och då förvärra allt istället.


Verkat nu ändå som att Wilmer inte är så besatt av sin bak längre.
Kanske läker av sig självt eller så?
Tills igår eller i natt snarare.... han började 'nagga' lite igen och även imorse.
Verkar som jag får skippa att köpa nya vardagsskor 
och ta honom till veterinären istället.
Skorna håller på att gå sönder och allt, men hälsa är ju viktigare!
Får kolla runt vad det kan kosta, för det blir nog nödvändigt.
Då kan det bortsett från analsäckstömning, även bli spolning.
Hoppas dom har snälla priser och hoppas Wilmer's problem då upphör!

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

vi får hoppas att det försvinner snart med Wilmer
annars får du åka in
kraam