tisdag 10 augusti 2010

Frustrerande

.
Låg och tänkte mkt på min skadade hand i natt.
Får Nog ringa vårdcentralen om tid trots allt... 
 
Den höll på att bli bättre, men så bar jag en matkasse i var hand i söndags, 
som gjorde ont i efterhand. Maria var med och erbjöd också sin hjälp.
Men envis som man är så vill man kunna själv.
Sen så kändes det rätt okej på plats och jag försökte stanna på 
snabb vila ibland, så handen fick lugna sig.
Var inte så värst långt jag skulle bära heller. 
Från Maxi, till buss. Av vid resecentrum och sen på buss igen.
Av buss och bära in till hemmet......
Men dagen efter så kändes det av handen blivit för ansträngd.

Igår torkade jag lite med fuktig trasa, samt putsade köksfönstret. 
Var försiktig men hjälpte inte. Har blitt värre igen pga detta också. 
Tur jag inte tog mer än köks fönster då.
Får ha handen i bandage stor del av dagen igen.



Han på apoteket förra veckan, sa att jag gått så pass länge nu, 
att jag bör kolla om det är inflammation i handen. För det är inget bra isåfall.
Handen har så många nerver, sener och allt vad det var, 
att det inte är bra ställe för inflammation.
Men tyckte jag skulle kolla upp den direkt, men jag insisterade 
på att tigerbalsam kommer att funka då det känts bättre 
när jag provat och smörjt på från en väns burk.
Så han sa att ge tigerbalsam en vecka och sen bör du kolla upp 
så det inte är inflammation..... 
Nu har det gått Nästan en vecka sen jag köpte tigerbalsam, så...




Suck!
Frustrerande att inte kunna hålla en kaffe kopp knappt.
Att inte kunna dra ner dörr handtagen knappt.
Laga mat är mer avancerat än man tror. Klä på sig.
Schamponera håret. Kan ju inte städa eller gå ut med hund.....
När jag försöker så blir det ju bara sämre, även om jag är försiktig.

Ni ska bara veta hur tung en fjärrkontroll är tex. En en mobil.
Och hur många muskler, sener och allt, man använder för att lyfta en penna tex.

Nästa vecka är det redan Augustifesten onsdag-lördag.
Mamma kommer nästa lördag också.
Behövs att städa här hemma och tänkte ta lite varje dag bara.
Mkt frustrerande att jag inte ens kan göra enklare sysslor 
utan att bli sämre i handen!

1 kommentar:

Lilliss sa...

ring vårdcentralen och se till att få en akuttid gumman så dom får kolla upp det där!
det har gått för länge för att vara en stukning eller liknade!

hoppas du blir bra snart i handen!

kram