onsdag 7 juli 2010

Tuesday

.
Ärenden...
Gjorde mig i ordning på eftermiddagen, för att bege oss in till stan, Lidköping.
Skulle göra några ärenden före jag skulle till pappa som planerat.
Jag behövde in på ÖoB för att ångra ett köp som inte var bra.
Bad om pengarna tillbaka faktiskt.
 
Sen skulle jag till guldaffären vid Folkan, 
för att fixa bättre örhängen.
Verkar ha blivit allergisk iallafall för det som är i öronen bara.
Blir ju varig i öronen på bara några få timmar och smärtar dessutom.
Tänkte ta upp med dom ifall ska köpa såna där plast 
som man får inskjutet håltagning. Dom är ju rätt söta trots att det är plast.
Någon söt diamant som skimrar i dom och allt.
Tänkte att jag kanske kan ha såna igen, så ögonen får läka i fred igen.

Men hon menade på att eftersom jag redan använder 
äkta silver (nog inte 100% nickelfritt dock)... så är jag nog helt enkelt allergisk.
Hon tipsade om titan och det vet jag ju är mer allergi- vänligt,
men jag tycker titan är så fult. Passar mer killar.
Hon visade några och dom såg trots allt bättre ut än de jag tidigare sett.
Såg ut som silver egentligen, tack och lov. Gillar inte titan som ser gråa ut.
Jag köpte ett par söta titan, enkla runda med diamant. 
Ringar gillar jag inte, känns mer rätt till killar, så tog vanlig med 'plupp'
 
 
 
 Sen skulle vi bara till ica och handla.
Ville vara med och sen har jag dessutom pengar på mitt ica kort,
som jag behövde ta ut lite av.
 
 
 
 
Hos pappa...
 Var hos fader strax innan 17 och Alwin var med första timmen.
Pappa och syrran satt med wii och utforskade ett nytt spel som han köpt.
 Wilmer, Alfons och Alwin hälsade och hade sig.


Alfons busar Gärna med Wilmer


Pappa hade redan skapat karaktären innan vi kom,
så vi började att spela rätt så direkt.
Lång-golf började vi med och det gick inte så bra för min del nu heller.
Attans också! Syrran vann ju i fredags och nu vann pappa.
 
Wilmer låg helst ifred, men Alwin var nyfiken på Alfons.
Lite läskig var Alfons allt, men då han LÅG NER, så var det lättare att våga.


 
 
Mamma hämtade Alwin mitt i spelet också, så jag gick ner med honom till bilen.
Då vi var klara med de 1 hålen, så provade vi minigolf.
Vi valde en racingbane miljö på 18 hål.
Jag vann äntligen! Har förlorat nog nu, så tack!
Vi bytte sen till snö miljö och körde 9 hål. Vann den matchen också!
Jag ska tydligen hellre spela minigolf än lång golf!




Wilmer och Alfons skulle ut på promenad vid 19 tiden också.
Jag och syrran var väldigt hungriga och fick innan 22, beställa mat.
Pizzerian ligger ju i huset intill, så blev kebabrulle till mig
och kebabtallrik till syrran. Fanta köpte jag också.




Blev lite fotboll medan vi käkade! Men sen fortsatte vi med mer wii.
Vi kollade runt i menyerna. Finns ju fler spel på samma skiva.
Nått hette "Golf Party" och det provade vi.
Då var det lite random banor och sånt som valdes. Vissa "banor"
skulle man även skjuta sönder så många tavlor som möjligt på tid tex.
Så väldigt blandat var det och riktigt kul faktiskt!

Vi spelade aldrig klart "Golf Party" helt, 
för mamma var redan i stan att hämta mig.
Så där vi avslutade så vann pappa, jag tvåa och syrran sist.




Tack för en kul och trevlig kväll hos pappa!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

hahahahahaha wilmer syns ju knapt=)
Kram

Lilliss sa...

jag älskar titan!
gillar att det ser lite hårdare ut än silver och guld hatar jag det är det fulaste jag vet!

sen är jag ju nickel allergiker så jag klarar knappt silver eller guld!
så titan är jätte bra för min del och sen så finns det ju olika slipningar och poleringar så man kan få det att se ut som silver eller lite mer hårdare!

kram