torsdag 29 juli 2010

Lång historia kort...

Har haft en del av blogga om. Helgen i Kråknäset tex.
Men inte mått bra under veckan, så ingen ork helt enkelt.
Vill inte ta upp i bloggen heller, men kan väl lite förklara ändå.
 
 
 
 Here we go.....
Var en diskussion på facebook, en öppen.
Handlade om grupp tänkande och grupp planering.
Eftersom alltet blev nerlagt ett tag så försökte några att styra upp alla fel.
Vilket blev att man fick ta en ledarroll. Men noga med att alla skulle få säga sitt.
Alla ska komma med förslag och är nån missnöjd så föreslå nytt då.

Det passade inte EN av de inblandade. 
Men fick dessvärre heller inga Nya förslag.
Personen drar sig ur istället för att bolla fram nya förslag
och nästa stund får jag höra rejält mkt skit från andra håll.
Den personen har då pratat runt om Mig.
Fast att vi var åtminstone 3 med samma tankar och tyckande,
så var det ändå jag som fick smällen av att var dålig vän, snål,
att jag skulle vilja förnedra min bästa vän....... osv osv osv.

Jag försökte reda ut alla "rykten" privat, med den som pratat runt.
Hon vägrade svara utan bara tog bort mig från facebook.
Jag försökte då lugnt att fråga vad jag skulle ha gjort.
Men fick bara kalla fördomar till svar.
Som som inte ens stämmer men fick lixom inte förklara eller reda ut missförståndet heller. 
Därför umgås jag inte gärna med yngre, 
för dom har inte mognat på Alla plan.
Jag närmar mig 30 så att ta eventuella problem på tu man hand,
istället för att prata runt till omgivningen är att föredra kan jag tycka.
Varför vill man dra ner nåns rykte och sen vägra fejsa personen man pratat om?
Jag känner inte ens denna person som pratat runt. Vi är bara bekanta.
Men ändå har jag fått höra att jag är si och så och det är ingen diskussions sak.
Inte fått försvara mig om fördomarna helt enkelt. Bara ta.
Trist när mina vänner börjar smått betvivla mig,
bara för en bekant övertygar om att Jag är värdelös vän pga dittan och datten.



Bra vän
Att ha ett bra rykte är viktigt för mig, 
eftersom jag kämpar med att vara alla till lags.
Jag finns för mina vänner i vått och torrt och har jag inga pengar 
så delar jag ändå på det lilla jag har.
Så att få höra att man tex är snål är ett slag under bältet.

När jag bodde i min hemstad, så blev jag nekad pengar en månad.
Fick ingen inkomst alls på en hel månad för jag hade jobbat och jobb tog slut.
Där stod jag en månad utan inkomst.
Det knackar på dörren och där står en vän som är utkastad hemifrån.
Hon hade heller inga pengar, men vi levde på det lilla jag hade i skafferiet.
Var inte mkt, men jag delade med mig av allt, 
trots att jag själv inte hade så jag levde.

Det är sån vän jag är. Så mitt rykte kämpar jag med att bevara så klart.
Jag står kvar när anda ger upp också. Sätter mig själv sist.
Därför blir jag upprörd om någon sprider runt saker som inte ens stämmer.
Blir också upprörd om personen i sig hellre pratar runt,
och får mina vänner att smått betvivla mig, än att reda ut det med Mig.
Försökte 2 ggr och sa att om jag gjort eller sagt nått, så rensar vi det nu.
Eftersom det Kan vara missförstånd tex.
Sa också att vi behöver inte umgås för det, men rensa luft känns nödvändig.

Blev inte mött på samma nivå av mognad och det är synd.
Sen läste jag massa saker i en blogg, så passade mkt bra in i annat jag fått höra.
Fler vänner till mig reagerade starkt eftersom det stod rätt hårt och allt.
Tacksam för att dom tog det så hårt.
Upplevde mig som mobbad och fler upplevde det som mobbing också.
Fick mig att må sämre än innan.
Folk tar ju livet av sig för mobbing så det är ju allvarligt.

Hur som helst så hoppas ja att folk inte pratar runt till sin omgivning.
Stör man sig på nån och behöver prata så gör man det till den det handlar om.
Det skulle jag uppskatta iallafall.
Att prata runt så som varit, kallas förtal 
och är enligt polis straffbart och allvarligt.



Nåja....
Struntar i att ha foton i detta inlägg.... ville bara skriva av om allt.
Gillar inte inlägg med bara text annars.
Det får många att säga "oj" och sen inte orka läsa.
En bild emellan text, intresserad folk att se mer.
Får se om ja tar bort inlägget sen eller inte.
Vill inte ha bråk inlägg i min blogg, men ändå förklara lite "kort".
 
 
Förstår inte alls vad jag gjort!
Vad hände?? Har ju inget hänt, men ändå hände nått??
Men hade jag uppfattats fel, så hade man kunnat förklara sig tex...
Har också bevis på att jag inte är snål, inte vill förnedra nån osv.
Även att jag INTE tänker på mig själv först.
Att jag försökte styra upp kaoset och inte gav upp, är ju ett tecken på 
att jag satte min bästa vän i första rummet tex.
Hade jag tänkt på mig själv först så hade jag gett upp ju.
Dratt mig ur....
Hade jag vart snål, så hade jag väl inte velat dela med mig,
fast att man har mer utgifter än inkomst.....

2 kommentarer:

Nettan sa...

Du har gjort allting rätt, som vill försöka reda ut saker på egen hand, med personen i fråga. Men om den väljer o va omogen kan man inte göra så mkt mer tyvärr.. Alla har inte mognat även fast man kanske är 20+.. Alla mognas olika, o den här personen är inte mogen Alls. *Kram!*

Hemmet Är Min Borg sa...

En del människor är sånna ,det är beglagligt dem vill inte prata om saken, sånna brukar själv inte må så bra, sen att en person skriver om saker om dig i sin blogg är väldigt omoget ,tur att den personen då kan allt detta, riktigt dålig människa det där
pöss o kram från mig
tur att du har dem andra som vänner :)