torsdag 24 juni 2010

Preparations

.
För er som inte vet....
Jag besöker min mamma under midsommar och någon vecka mer.
Vi bor inte i samma stad, så jag är här på landet med mamma 
och hundarna (varsin sheltie).






Imorn, på midsommarafton, 
kommer mormor och morfar hit, även min syster. 
Jag och mamma har precis plockat blommor under vår sista hundpromenad. 
En skön promenad där solen sakna och försiktigt gick ner.
Mamma bor ju på landet, så passar sig fint att plocka längs 
med gator och grusvägar häromkring.
Vi båda tyckte att det vore trevligt att plocka blommor till midsommar.
En bra bukett fick vi allt ihop! Mysigt!


Hur firas årets midsommar då??
Vi ska äta sill och färskpotatis, samt potatisgratäng för den som inte äter sill.
Ny plockade blommor på borden och på kvällen grillar vi ihop 
med en kall cider att avnjuta till grillandet.
Traditionellt och mysigt på en stor öppen veranda 
och solen följer oss hela dagen. Perfekt veranda. 
Och nedanför verandan så är en stoooor öppen gräsplan 
där hundarna kommer springa 
Skrattande


Har redan tagit massa foton, men Mer kommer ju!
Så det blir att lägga in detta och blogga, när jag sen får tid över.


- Trevlig Midsommar -

Inga kommentarer: