söndag 9 maj 2010

Wazzup?

.

Vid 2 i natt, så låg jag i sängen...
Tvätten var precis upphängd, sängen var nybäddad och fönstret var öppet lite på vädring.
Såg på "Hajen 2" från sängen och fast att hajen är så pass overkligt gjord,
så levde man sig ändå in i filmen och låg och spände sig lite.
Störde sig också på hur alla dårar i filmen visste att hajen är kvar,
men ändå så kunde dom stå upp i båten tex. Fan håll er nära båtens botten istället.






Hur går det för mitt träd utanför sovrums fönstret då?
Jorå, här ser ni foton från igår eftermiddag.
Händer massor varje dag på träden! Även det träd intill detta på bilderna,
har börjar knoppa och är tydligen i helt annat trädslag, eftersom det tar längre tid och allt.
Har inget foto på det just nu, men även det är på gång som sagt.




Idag?
Har inte sovit ut så värst bra idag kan man säga.
Somnade senare än tänkt och sen har Wilmer varit lite skällig hela morgonen.
Skällt åt allt han hört i trappen och haft sig.
Där ligger jag och får be honom hålla Tyst hela tiden, somnar om och sen skälls det ingen.
Sov också då lite längre än tänkt idag, bara för han störde mig hela morgonen och förmiddagen.

Efter jag gick ut med honom förut, så tränade vi kontakt ute,
men sen då vi kommit in, så övade vi kontakt på nytt.
Har gjort detta i några dagar nu och det är för att försöka "finna varann" igen.
Har ju hämtat mig rätt bra nu från lite tråkigheter som stannat mitt liv.
Så nu är vi igång igen och övar och försöker att bygga upp vår tillit igen.
Sånt tar ju lite tid, men vi kör lite från början och tar det i bra tempo.



Jag började med att han ligger på golvet framför mig.
Lägger utmanande godisar framför honom och säger ett bestämt, "Nej!".
Han ska titta på mig i ögonen och "fråga mig" vad han ska göra med godisen.
Alltså han kan ju redan detta, och är super duktig på detta,
men just för att få en liten kontakt stund så gör jag detta ändå.
Jag lägger ny framför honom, han ska utan att jag ber honom, titta på mig,
och det är som att han alltså "frågar" mig om vad han ska göra åt saken.
Om han ska få ta godisen eller inte.

När vi kört detta lite och då med lite små variering på kontakten,
så det inte blir samma kontakt övning alltså....
Så bad jag honom hämta en boll och oj vad han blev glad!!!
Han letade för fullt omkring sig, för att se om han fann en boll som jag bad om.
Vi tog även "Molle", som är en rosa pipleksak. Han älskar Molle, så den blir bra.
Även om ljudet är lite irriterande ibland, så tar jag fram den då vi ska ha extra kul.
Det är ju Hans favoritleksaker som blir bäst då.




Jag kastade Molle, han hämtar den. Jätte glad var han!
Svansen viftades i massor och han trivdes verkligen nu.
När jag kastat några ggr, så tog vi någon kontakt övning igen...
och varierade kontakt övningarna med lek!




Vi bytte sen ut Molle, mot en stor tygboll....
Han gillar den bollen och att ha dragkamp med den är mkt uppskattat!
Så jag kastade den lite, men också hade dragkamp med honom.
Han var så glad och busig!

Han blev sen lite Väl busig och glad,
så jag kände att nu räcker det för en stund, så vi tar nu paus.
Sen ska vi fortsätta lite igen med kontakt och lek.
Man kan ju inte träna en hund utan att varva med lek....
Man får ju finast och ärligast relation genom att bli hundens Vän!



Pauz
Precis som Wilmer brukar tycka om,
så hoppade han upp till mig där jag sitter i datastolen.
Han gillar att sitta bredvid mig i stolen. Så jag tar nu kaffe och kopplar av.
Se så mysigt vi sitter!


Inga kommentarer: