torsdag 18 mars 2010

Eftermiddag

 
Så här ser eftermiddagen ut idag....

Skulle laga mat och Maria fick komma ner och provsmaka.
Det är ett nytt recept jag improviserade ihop en gång
och det visade sig vara rätt så gott faktiskt.
Så Maria fick komma hit strax innan 16 och äta med mig.






Jag höll redan på med maten då hon kom,
för det skulle koka upp en del i stekpannan nämligen.
Så mjölken i där hinner att kokas upp lite.
Blir mer en fast röra med blandfärsen och allt där i.

Sen ska denna röran klickas i tortillas,
ostskivor ska läggas ovan och sen viker man kanterna som sagt.
Upp och ner med de vikta tortillas "paketen" och sen in i ugnen.






Det enda ikväll var att dom kunde varit i ugnen lite kortare tid
och på lite grann svagare värme.
Men annars är jag nöjd!




Ber om ursäkt för ostrukna duken...


Sen tände jag lite ljus, viktigt det.
Vi förflyttade oss till soffan för att smälta lite av maten till tv.
Sen plockade jag fram lite kladdkaka, eller chokladkaka kan man säga.
Tappade ju bort tiden totalt igår, pga fel med en klocka,
så den vart inne lite för länge i ugnen och blev lite för mkt "muffins".
Ska vara lite mindre fast än den vart, men ändå.






Maria ska spendera kvällen med Linda och Johan,
så hon skulle gå till Linda's jobb och jag följde henne en bit.
 
Wilmer skulle ju ändå ut och nu fick han röra sig lite.
Blir ju dessvärre mindre sånt så saker i livet krånglar,
eller folk ska få för sig att bråka tex. Orken minskar.





Mage, ben och tassar var väldigt smutsiga...
Vattnet var mörkt en bra stund, men efter lite schamponering så...
Hund schampo alltså.

1 kommentar:

Lilliss sa...

tack för maten, efterrätten och sällskapet! alltid lika trevligt!

kvällen hos linda och johan blev en lyckad än!
3 st hv:are gick o la sig glada!;)


kramar om!