onsdag 24 februari 2010

Outback

outback jack! by Carmelle. 
 
 Kom att tänka på outback killar i Australien...
Alltså killar där som klarar sig i dess natur, sover under bar himmel 
mer eller mindre osv. Solbränna, skjorta, cowboyhatt, häst och jeans....
Är det inte lite läckert bakom det hela lixom??
En självständig kille som klarar sig i den australiska vilda naturen.
Rider genom öknen och han ska ha några dagars skäggstubb!
Att bara se honom jobba på ranchen skulle vara attraktivt.
Han blir lite dammig när han spikar upp staketet till fårhagen tex.
 


I like it how ever!
Men jag är ju rätt äventyrlig av mig och dras gärna till äventyrliga killar.
Att våga, är attraktivt för mig och en kille som ser självsäker ut, 
men utan att göra stor sak av det, är rätt så attraktivt faktiskt! Manligt!
Har man För stort självförtroende så kan det ju övergå till dryghet lixom.

Jag gillar ju killar som är lite medvetna, men det får inte vara för perfekt.
En "stockholmare" tex, med backslick, Nyrakad.... nej tack!
Det ser för Arbetat ut på nått sätt. Snyggare med lite busig frisyr,
och några dagars skäggstubb är manligt, typ 3-4 dagars stubb.
Det finns ju outback -killar som är slät-rakade, men det ska vara stubb.
Det gör heller inget om han har nått ärr eller liknande.
Några gråa hår och några rynkor vid ögonen då han ler, kan va charmigt.


Vet inte om ni sett serien "McLeod's Daughters" ?
Det är en australiensk serie om ett gäng människor och hur dom lever 
och sköter sina rancher.. Intressant liv dom lever faktiskt.. 
För några år sen kollade jag upp det där på allvar...
Jag ville alltså åka till australien för att jobba på en sån där ranch.
Jag kollade upp volontär och allt möjligt... Var dessvärre rätt dyrt!
Country och det här med outback har alltid varit något visst.
Dessa vackra övergivna miljöer, kläderna och helheten. Jag ville leva så!
På en ranch, med vallhund, får, gammalt trähus med veranda... 
Gitarr om kvällarna, framför en sprakande öppen brasa utomhus...

Redan tidigt i mitt liv, har jag dragits till det här med outback,
och även då vad gäller inredning. Jag vill ha naturnära i hemmet.
Fårfällar har jag, och en snygg kohud kommer jag skaffa att ha som matta.
För övrigt är det brunt, beige och såna natur färger. Gröna växter,
träpinnar, trämöbler som gärna ser lite handgjorda ut osv osv.
Tycker också det är snyggare med äldre hus, än nybyggda.
However... Miljö, killar, inredning osv... I like it outback!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

snygga bilder
kram

Lilliss sa...

me like!
gillar också såna killar, inga stats råttor här inte.....
vi har rätt lika smak på killar fast ändå så är det mycket som skiljer sig i vissa grejer ;)