torsdag 4 februari 2010

My week so far

.
Ska lägga mig nu, men tänkte bara uppdatera mig lite...
Idag så träffade jag Maria, Åsa var där och sen massa trevliga timmar med Cissi...
 
 
 
Men i måndags blev jag hembjuden av Maria,
som skulle göra vitlöksbaguette och varm choklad.
Jag och Nettan fick varsitt sms, men Nettan kunde dessvärre inte den kvällen.
Men det kommer ju fler som sagt.
Jag läste inte mitt sms direkt då det kom, då jag satt i soffan med Wilmer mysande hos mig,
och mobilen på bordet som skulle störa vårt mys, så vi såg på tv..
Men när jag kanske 30 minuter senare läste vem som skickat sms,
så tackade jag ja direkt om erbjudandet var kvar fortfarande, vilket det var.
 
 
 
 
Vi skrattade så tårarna rann på mig!! Jösses!!
Inte för att det skulle vara något nytt, men trevligt var det how ever!
Klockan blev närmare midnatt om jag minns rätt 
och då vart vi båda så pass trötta att vi rundade av kvällen.
Jag kom inte i säng med en gång trots allt....
 
Satte igång och röja i min walk-in closet, så jag kommer nån vart!
Jag flyttade ju in 5 dec, sen skulle målaren en vecka efter inflytt...
Jag ställde då undan diverse lådor osv i walk-in-closet bl.a.
 
Sen efter nyår så började jag slipa möbler rätt så direkt,
fast tanken var att röja upp alla lådor osv, men kom igång med slipning lite oplanerat.
 Då fick jag gömma diverse igen, för att undvika byggdamm på allt.
Så nu är jag äntligen igång med att röja på just all denna röran!
Flyttlådor, hyllor och annat som ligger här och där efter inflytt som sagt.




tisdagen, så började jag lugnt.....
Tog mig kaffe och så för att starta dagen, tror även kaffet var hos Maria?
Ja jag vet inte, men hur som så träffade jag Nettan senare på tisdag kväll.
Hon kom kl 20 och stannade väl 2 timmar.
 
Detta var igår som sagt och jag har sovit väldigt lite i natt...
Några få timmar bara och plogbilar har levt halvt jä**a hela natten här utanför.
Kl 5 så gick jag upp! 
Sovit kanske 2 timmar sammanlagt, men då ledsnade jag och klev upp!
Fixade kaffe, samt satte igång rätt så direkt att röja med mina lådor och i walk-in-closet.
Vid kanske 11-12, så kände jag mig så pass trött att jag la mig för att vila en timma.
Fick sova den timman, men blir ju inte att det riktigt känns ändå.
När jag vaknat och låg kvar med Wilmer för att mysa, så fick jag inbjudan av Maria,
så där efter började föregående inlägg helt enkelt!




Nu är det grejer precis överallt här! Men ska fortsätta imorn.
Skönt att sova ut lite bättre innan ny dag med nya tag!

2 kommentarer:

_copy_ sa...

hoppas walk in closeten blir bra :D å gå å lägg dig efter att du punkterat plogbilarnas däck :D då blir det lugnt

Tiggir sa...

Ser ut att ni har haft det trevligt!!
Stor kram