fredag 26 februari 2010

"Körslaget"

Linda



Ååååh va kuuuul! Lidköping vara med i vårens Körslaget.
Ni vet programmet på tv4... (Läs här)
Linda Sundblad som var sångerskan i bandet "Lambretta",
ska tydligen leda kören och man kan 
visst komma på audition 5, 6 och 7 mars. 
Typiskt! Då har jag ju redan lämnat Lidköping...
 
 

 
Linda Sundblad
 
 
Jag och syrran har ju gått i kör ihop med Linda Sundblad faktiskt..
Det var när vi gick på högstadiet, så gick vi skolkören ihop.
Men sen på slutet, så kom hennes karriär igång.
Jag minns allt att vår körledare "Inga"
hade satt upp tidningsutklipp med Linda.
Linda sjöng ju ofta solo på körens låtar och så klart var duktig.







Fler som ska ha körer i vårens  
"Körslaget" är dessa nedan:


Niklas Strömstedt, Marie Picasso, Morgan ”Mojje” Johansson, 
Kalle Moraeus, Bröderna Rongedal och Ralf Gyllenhammar 
kommer att leda varsin kör i kommande Körslaget.
Åh, jag tycker ju Mojje är helskön! Måste titta och heja juh!
Öhm, på Lidköping också så klart *visslar oskyldigt*
 
Undra om jag kan söka till Lidköpings kören,
trots att jag bytt stad? Men Vad 17 skulle jag sjunga....?
Äh, jag är ju inte kvar här då audition uttagningarna är! Attans!
 
 
 
 
 
På tal om Linda Sundblad....
Ikväll är det Let's dance!! Ja och vad har Hon med det att göra??
Jo hon sjunger ju intro låten till programmet.

(shit va 80-tal det var i detta klippet då)



Hörru Syrran......
Du får söka till att vara med i Körslaget!
Du sjunger ju solo för övrigt, så klart du ska söka!

Inga kommentarer: