fredag 8 januari 2010

pAuZ

.






Inplastat och redo för att dammas ner!


Har nu jobbat på min sideboard (bänk) i lite mer än en timme.
Nu behöver jag lite paus känner jag!
Det var som jag misstänkt ett bra tag nu, att denna bänken ska vara jobbigare än tv-bordet.
Ytan är väldigt svår att komma igenom, precis som jag förstått.



Allt är inplastad, skyddat och klart!


Många har trott att sideboarden blir lättare än bordet, eftersom bordet har mer detaljer
och sideboarden har mer stora och plana ytor.
Men jag har sagt att det säkert kan bli svårare, om det är för jobbigare yta på bänken.


Angående bänken
Först ska jag ta mig igenom klarlacken, som gulnat.
Därefter, så är det målat flera ggr med en vit färg, så det tar ganska många drag per fläck,
för att ens komma igenom den flera lager tjocka vita färgen, så man kan se trät!
Tv-bordet hade en tunnare yta och dessutom ingen färg, utan BARA lack,
så man behöver inte slipa mkt per ställe för att vara igenom,
utan på bordet var det snarare mer detaljer som gjorde att det tog tid att få klart.
Denna sideboard är jobbigare för att man får ta i mer och dessutom stå ganska länga på varje ställe.
 
 
När jag stått i 20 minuter på endast översta skivan av bänken,
så ser det bara ut så här:




Inte mkt till resultat på 20 minuter precis!
Men varför stå och grina, det är bara att ta paus när man behöver
och sen köra på nytt igen, så man kommer nån vart!


1 kommentar:

Tiggir sa...

vad du e duktig gumman
Kram