tisdag 26 januari 2010

Modell Parka

.

Små tittar lite på vinterjackor... Min håller på att ge sig nämligen.
Köpte min på New Yorker, men blir det varmt så blir det också svettigt.
Den andas lixom inte så ingen kvalitet.

Så när jag ändå sökte på Tradera efter nya, eller relativt nya jackor,
så varför då inte söka på BRA märken också!?
Sökte på Peak Performance så klart, för vilka gör inte bra vinterkläder om dom?
Fann en modell inom Peak som verkar bra faktiskt... 'Expedition Parka' heter den.



Material: Goretex, Gåsdun
Goretex är det senaste på marknaden och oerhört vatten/vind tåligt!



Den är visst lite stor i sizerna som jag förstått...
För på alla annonser/auktioner så står det tex, 
"XS men är mer som en S-M"
"S men är mer som en M-L"

Verkar alltså som att jag inom just modellen Expedition Parka, behöver ha XS i size.
Jag är ju typ medium, men lutar mer mot small än large, 
Parka modellens XS borde sitta som en Medium typ.




Ohhh... kan nog behövas dessutom för det ska blir snökaos IGEN!
Har ju faktiskt vart kallare i flera dagar nu, så man har ju förstått att det är på G igen.
Kanske inte når just Östergötland, men vem vet....
Läs här om snövarningarna!
.


2 kommentarer:

Tiggir sa...

vad tyffa dom var

Hemmet Är Min Borg sa...

dem är snygga dem jackorna
kram