lördag 30 januari 2010

Visitorz


Kom hem vid 21 förut! Tänkte lata mig lite innan läggdags.
Imorn kommer jag sova ut och nog vara själv hela dan som jag känner.
Har ju behov av det efter att man gjort nått...



Okej, så här såg helgen ut!

Maria har pratat med Andreas en del... Han bor i Örebro, men är inte därifrån.
Dom har dock inte setts på väldigt många år.
Nu var det bestämt att han kommer ihop med sin singel kompis Mattias.
Så ska vi fyra ha en helg tillsammans typ. Bara umgås och ha det trevligt.



Mattias till vänster och Andreas till höger (provar mössa)


Dom kom fram vid 5-6 tiden på fredags kvällen.
Vi tog nån öl/cider och pratade lite, men rätt så snart börjades det laga mat.
Maria visste hur det skulle tillagas, så hon satte igång, jag hackade lite grönsaker sen
och Mattias avslutade med att diska efter att vi ätit upp maten.
Klyftpotatis, bearnaisesås och kotlett. 





Sen prat, mer flaskor alkohol och ja... lärde känna varann lite helt enkelt.
Vi hade musik i bakgrunden och timmarna gick.
Jag talade om till Mattias att han är så väldigt lik Anders Bagge! 
Visst är han?! Han i idol juryn alltså. (se fotot ovan tex)

Senare mot natten så behövde Wilmer gå ut...
Han talade inte om det, men han hade inte vart ute sen 4 på eftermiddan
och Maria frågade om han behövde gå ut och det ville han.
Så vi alla tog på oss och tog en gemensam promenad i området.
Det var -25 grader och jag hade inte alls kläder med mig för dessa temperaturer!
*Brrrrrrrr* Hade tunna vantar som inte Alls hjälpte.. Ingen halsduk, ingen tjock tröja under..
Ingen mössa, inga långkalsonger under jeansen.... ja det var SÅÅÅ fruktansvärt kallt!
 
Hur som så valde jag att gå in till mig, då vi ändå gick förbi mig på slutet av promenaden.
Mattias frågade om han skulle sova över hos mig eller så, 
men det blev att han fick sova hos Maria som först bestämt.
Jag hade också lite magkatarr eller vad det nu är och då är det jobbigt med besök.
Klockan var väl runt 3-4 på natten då jag kom hem till mig.
Jag satt och slösurfade en kort stund och sen la jag mig. Sov lite halvt som halvt....
Inte så superbra sömn den natten precis..


Random bilder från fredags kvällen:
 








Lördag
Strax innan klockan tolv, så skriver Maria och undrar om jag är vaken.
Vilket jag var, fast jag låg kvar i sängen än.
Det var kaffe hos henne och sen skulle det bli promenad,
så jag gick in i duschen med en gång och sen gjorde mig i ordning.
Förberedde även Wilmer så han fått mat och rastats, eftersom vi tar kaffe först.

Promenaden bar iväg mot city, Drottninggatan och Louis De Geer..
Sen var det så pass kallt ute att vi svängde av och var på väg hemåt igen för att fixa mat.
Vi alla var sega idag, eftersom det blev några flaskor öl/cider kvällen innan.
Så snabbmat var tanken och jag skulle bara lämna Wilmer hemma.
Då ser jag att datorn vill att jag laddar på mitt mobila internet, kontantkort.
Jag har 20 minuter på mig från då jag sett det, så jag skrev till Maria 
att jag äter hemma och kommer upp sen istället.
Klockan var då 14.30, så jag fixade med bredbandet, som ju tog en stund...
Slappade lite hemma i min ensamhet, vilket var rätt skönt.
 
 
 
Killarnas Avresa....
Sen kom jag upp till Maria igen, strax efter 16 typ och jag trodde lägenheten var tom..
Var så mörkt och tyst att jag började undra, men alla var i vardagsrummet och degade hihi
Vi latade oss lite och pratade, men sen var Linda och Johan på väg till Maria.
Mattias och Andreas blev tvungna att åka i samma veva, 
så strax innan 17 var dom iväg mot Örebro och nån halvtimma efter kom Linda och Johan.
Även Lotus var med så klart och det gjorde Wilmer superlycklig!




Linda & Johan ..........................................................................................

Vi spelade först lite Mario Kart på wii...
Sen gick vi iväg till affären och köpte snacks och drog på en film.
Vi såg One missed call, som ni kan se trailer av nedan:




"One Missed Call"


Som sagt, så kommer jag sova UT imorn och sen blir det bara att slappa.
Som jag känner så blir det nog att jag är ensam imorn...
Känns skönt att bara vara ensam och inget göra, efter en helg där man är flera hela tiden.


Tack ni alla för helgen!


Tack också till Linda och Johan för Wilmer's tvåårspresent!
Tack Maria för mat och dylikt!

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

lika trevligt som vanligt , härligt
kram

Lilliss sa...

tack själv!

kram

Lilliss sa...

instämmer att mattias är lik Anders Bagge!

kram