onsdag 6 januari 2010

En möbel är klar...

.

Linda kom hit med Wilmer vid kl 18 och stannade på kaffe till Nu.
Så det blev en långpromenad med bus och skoj i skog och snö!
 
 



 
 
Linda tog med sig sin mamma på promenaden också, så jättebra för Wilmer allt samman! 
Att träffa olika människor ofta och komma ut så här.
Att jag inte alltid är med är också bra lixom. Så han blir van vid ALLA ännu mer.
Han skäller ju inte på folk knappt alls när det är besökare eller om vi är på besök nånstans.
Förut skällde han ju nonstop då folk rörde sig eller reste sig tex.
Men det går bara bättre och bättre eftersom han är mer van att vara med olika 
nu och även att han utsätts oftare för de situationer han haft problem med.
 
 



Städat och lekvänligt igen
 
 
Jag hann att städa lite innan Linda kom med hundarna, för att stanna på kaffe.
Vill inte att hundarna ska springa i byggdamm och jag var ju klar för dagen ändå.
Jag städar alltid efter att jag valt att antingen ta paus, eller avsluta för dagen.
Så jag hann att moppa några ggr, torka av bänkar osv osv.
Så killarna kunde leka i lugn och ro! 
Även plasten i soffan, tog jag bort, den behöver bytas ändå.

Hur som.... Jag är sååååå tacksam Linda!!
Jättetrevligt förslag och både för mig och Wilmer så underlättade det.
Så tack igen!






Tänkte även meddela er läsare att mitt vardagsrumsbord nu är klart!
Inte betsat ännu alltså, utan själva slipningen är klar! Bordet är Klart för betsning.
Har slipat med maskin och för hand, med ett grovt sandpapper....
Så jag tänkte bara att ta lite grann på ytan bara, med ett fint papper också,
så ytan blir slätare, lenare och så.... men bordet är klart för övrigt!
Så jag ska köpa hem rätt bets så snart som möjligt också.
 
Men detta är inte enda möbeln som ska betsas......
Den sideboard som tvn står på idag, ska ju slipas ner helt också.
Så ännu kan jag inte börja betsa.
Bättre att slipa ner allt först och ta all betsning på samma gång...
Eftersom det ju flyger damm och allt, så är inte färdiga möbler så bra att ha där,
så alltså lika bra att ta allt samtidigt som ni nog fattar.
 
Nåja... ska se på bets imorn tror jag och då även på ny plast.
Den plast jag täckt möblerna med, är så himla dammig,
så när Linda nu kom på kaffe då hon vart ute med Wilmer,
så la jag plasten i badkaret så länge, för jag tänkte köpa ny imorn.
Annars får jag ju tvätta av den plast jag har och låta torka.
Men hoppas på att få tillfälle att köpa ny plast imorn. 
Tog slut nämligen, så de möbler som är täckta nu är ju av sista plasten.


Inga kommentarer: