onsdag 30 december 2009

Mobilt Internet

.
NUUUU!!!! Äntligen!
 
Köpte ett värdebevis till mitt mobila bredband förut och det skulle gå att surfa in 
på en tre sida och ladda på, utan att det finns pengar på internet kortet...
Men inte f-n gick det att gå in på den nätsidan hur jag än försökte!!!
Satt ju för f-n med mitt värdebevis framför ögonen och kan inte fylla på!

Provade att ta ut modemets sim kort och stoppa i det i en olåst gammal mobil..
Sen fylla på den som man gör med vanligt kontantkort... 
Men sim kortet var inte godkänt! Det stod att det var avvisat!
Haft kontakt med mamma via mobilen, så hon kan hjälpa mig på nått sätt...
Hon sitter ju vid sitt internet och kanske kan vara mina ögon. Gick inte det heller så klart.

När jag skulle köpa värdebeviset i en tre butik på stan,
så tog dom INTE emot cash! Utan bara betalningar med bank kort!
Jaha... bara att gå igen då.... hmmmm.....
Men då kom Nettan på en idé.. Hon har pengar på Sitt bankkort, 
så om hon betalar i butiken, så ger ju jag bara henne mina pengar cash.
Hade ju inget på mitt bankkort, för det har jag tatt ut, 
för att kunna Se pengarna och ha mer kontroll över vad jag rör mig med.
Så därför, tack vare att Nettan hade på sitt bank kort, så kunde jag köpa värdebevis.
Bad dom att växla min 500-lapp, så jag kan ge Nettan,
men då sa hon att dom inte tar cash och alls HAR pengar i butiken....
Så fick gå till pressbyrån och växla!
Suck, vad krångligt det ska vara med tre kan jag uppleva!

Sen gick det ju inte gå ut på den web adress som ju STÅR PÅ värdebevis kvittot...
Mamma loggade in på mina sidor på tre's hemsida,
men även där kan man Endast fylla på med bara bankkort! Men men meeeen!
Jag sitter ju för i h-vete med ett värdebevis framför mig! 
Vadå endast bankkort överallt!!!! *Grrrrrrrr*
Sen om jag väl hade haft pengar på mitt bankkort, så hade det nog inte gått via nätet ändå,
för jag har inte visa eller Mastercard... jag har ju Maestro.

Hur som så har jag nu stått utan nät hela dan bara för skiten inte vill laddas på!
Förstår deras säkerhet med att endast ha konto betalningar typ....
Men för f-n! Så mkt krångel varje påfyllning gillar jag INTE!
Uppdaterade sidan dom ber mig ange för att ladda på med mitt värdebevis hemma på datorn..
Men aldrig ville det gå... men efter Mååååååånga om och men fick jag det att funka!

Slutcitat: Välj INTE tre!!!


1 kommentar:

Nettan sa...

Haha, det låter väldigt krångligt med Tre, tur att jag slipper sånt :)