måndag 2 november 2009

'Vinninga'




Nu ligger jag i sängen i mitt sovrum här hos mamma
i Vinninga, som ligger utanför Lidköping.
 Sover så skönt när jag är här så ska bli trevligt att få vara här ett litet tag.
Gillar inte att sova i det sovrum jag har hemma...

Alwin har blivit stor. 3,4 väger han. Jag kollade förut.
Då jag sist var här så vägde han 2,2.
Högre är han också så får passa på att träffa han nu innan han är fullvuxen.
Går så fort att man missar mkt på en vecka ju.

Regnigt här i väster också. Blött om inte annat.
Ofta så härom kartan dessvärre..
Har med mina shephard, vinter stövlar. Fluffiga.
Trodde det skulle vara kyligt men torrt här också,
men det var det inte, så får spraya stövlarna snarast.
Har med mig spray som man bör ta på nu kanske
två tillfällen innan användning i blött väder.
Är ju sånt material så det läcker in om man
inte har den vatten avstötande sprayen.
Regnet går över till lite snö, sa dom på radion nyss,
men får se om det når just Vinninga och Lidköping.

I Norrköping har det redan varit så att det var lite snöblandat förra veckan typ.
Mattias nämnde det då han skulle hämta Candi.
Har själv sett lite diskret snö vid annat tillfälle i Norrköping jag också..
 Men inget märkvärdigt så...

Skönt med lite 'semester' här i någon vecka.
Sen när jag kommer hem till Norrköping igen, så ska det packas igen och därefter flytt.
Så nu ska jag njuta av familj och valp, mens jag kan.


Sov gott! I will, Natti!

Inga kommentarer: