tisdag 3 november 2009

On air


Somnade vid 5 och gick upp vid 7. Nu är det vilostund och jag ser på tv.
Tänker mkt på min nya lägenhet. Ser så mkt fram emot att flytta.
Kommer ju även sen att få advents pynta
så snart jag kommit in, eftersom jag flyttar in 5 dec.

Skrev in ett sms till radion vid halv 5 i natt..
En kvart senare så läste dom upp mitt sms i radion haha. Like kul faktiskt.
Dom undrade om man är en handyman.. Hur händig man är.
Jag är en all-fixare som löser diverse.
Kraschar datorn så kan jag tömma allt och formatera om hela alltet från grunden.
Jag kan sätta upp saker med borr, installera och måla om saker.
Jag löser diverse problem utan hjälp och det är tack vare att pappas hjälp
under min uppväxt har varit att han förklarar hur Jag ska lösa tex
den trasiga videon, för då kan jag själv laga nästa gång det händer.
Jag försöker mig på samma metod då andra ber MIG om hjälp.
Jag låter dom försöka själva och försöker få dom att lösa
problemet genom att jag guidar dom igenom.


Gör man jobbet åt dom så kommer dom ju be mig om hjälp
nästa gång igen, precis som pappa försökte lära oss.
Många som ber någon om hjälp och säger 'jag kan inte'.. 
Dom har faktiskt Sällan ens provat! Lättare att be någon annan helt enkelt!

Nä jag skrev helt enkelt till radion att jag är all-fixare
just tack vare pappas sätt att lära ut.
Jag menade på att om man är van att be andra om hjälp,
så står man ju hjälplös sen då Ingen KAN hjälpa till..

.

Inga kommentarer: