torsdag 5 november 2009

Naptime





Det snöar idag också, men inget som nånsin lägger sig på marken. Yrar mest i luften..
Nu sover killarna lite igen.



Jag tänker mkt på. nya lägenheten .i vanlig ordning..
Ser så himla mkt fram emot det! Planerar redan, längtar, funderar på inredning osv osv.
Skulle behöva en 'ny' soffa med. En annan hur som.
Wilmer bäddar genom att gräva, och även fast jag inte
tillåter det så är soffdynorna slitna med hål.

Vill ha nått brunt läder kanske, MEN beror helt på så klart!
Får inte se billigt ut, men inte heller för stelt, vanligt eller så.
Måste se lite afrikanskt ut också. Tänker mig då en mörkbrun med läckra detaljer.
Kan även tänka mig att tillfälligt i några år, ha nån snygg typ
soffa från typ mio, ikea eller så.. Som man tex kan klä om då.






Slänger nästan alla blommor också.
Behåller en och kanske en till. Resten köper jag nytt.
Ska vara samma sorter och då gröna växter.
De ska ha samma modell i kruka och gärna rejäla blommor.
Gillar inte när folk har så många olika krukor och blommor i samma fönster tex.
Snyggare med samma och då även att det är färre
och istället mer rejäla, än mindre och fler.






Vill byta ut Wilmers hundsäng. Har redan sett en riktigt snygg!
Skulle passa så otroligt bra i min stil!
Sen vill jag byta ut hans leksaker till nya och fina.
Finns ju faktiskt leksaker som ser bra ut också har jag sett.
Ska försöka hålla mig endast till de färger på leksaker, som resten av lägenheten går i.
Natur, brun, röd eller lila. Röda och bruna blir nog snyggast att gå på faktiskt.
Inrednings kär som jag är så tänker jag på även de små detaljerna.
Tänkte måla om skåpsluckor i köket. Tänkte göra det själv hemma, givetvis.



En ljusgrå färg jag gillar. Nått sånt på köksluckor, ev lite ljusare.



Ni som känner mig väl, vet hur kul jag tycker det är att fixa med sånt i hemmet.
Ska måla dom med roller tänkte jag.
I nån matt färg som ska vara en väldigt ljus grå färg. Samma gäller kaklet i köket.
Tänkte måla det i matt vit färg. Ska läsa på lite till om att måla på kakel först bara.






Samma gäller badrummet.
Vill ju måla i en fin ljusgrå färg på kaklet där, lite mörkare ljusgrå än tänkt på köksluckorna..
För dom ska vara rätt så ljusa. Men det är våtrum och kräver lite mer kunskap,
så badrums kaklet får jag dessvärre vänta med.

Har inte mått bra i den bostad jag bor i nu.
Har inte brytt mig om att då inreda heller och får jag inte göra det så känns det fel.
Har ju varit mest hund problem.
Grannen över har klagat och värden gilla inte att jag har hund.
Efter jul och nyår så ska jag försöka ta mig råd att lägga pengar på mitt hem.
Det ser jag fram emot! Längtar till flytten! Blir som ett nytt liv!

.

Inga kommentarer: