fredag 20 november 2009

Hjärtklappning??

Kom in nu.. har varit ute med Wilmer precis.
Skulle i korsningen gå över gatan här utanför och innan en bil kom, så var vi nästan över..
Rätt som det är, precis innan trottoaren så stretar Wilmer lite emot,
som han brukar göra då vi ska gå den vägen jag valde.
Han stretade inte mkt emot, men rätt som det var så höll jag både koppel och halsband i näven!
Wilmer springer mot motsatt håll och har alltså kommit ut halsbandet!!!!!!



Wilmer's halsband


Bilen som är mitt i korsningen, står stilla och väntar....
Jag springer över gatan, chockad som jag är och efter jag slutat titta 
förvånat på det tomma halsbandet i mina händer....
Wilmer springer in på lilla gräsplanen, gatan mitt emot där vi bor..
och av erfarenhet så är han ju inne i en ålder där han är omöjlig att få in då han är lös!
Jag försöker få in honom samtidigt som hjärtat klappar extremt i rädsla av att en cyklist
eller fotgängare ska trigga upp honom, så han galet skäller och springer efter!!!!!!!
 

Jag försökte gömma mig bakom ett träd och få honom springa mot mig...
Varade inte så länge dessvärre förän han hunnit runt hörnet och jag kommer efter!
Då ser jag hur han runt hörnet har satt sig för att baja,
så jag passar på att gå försiktigt mot honom och säger "braaa Wilmer"...
Samtidigt han sitter i sin position, så tar jag på honom halsbandet försiktigt.


JAG FICK HONOM KOPPLAD - YEEEEEESSSS!!!!





Knäpp variant på halsbandet och man kan justera storleken,
vilket jag nu kommer få minska i måttet, så det inte händer igen!


2 kommentarer:

Nettan sa...

Oj jävlar! Tur att du fick in han i alla fall!

Hemmet Är Min Borg sa...

va fasen, funkar detta halsbandet bara nu då, jösses va hemskt