fredag 30 oktober 2009

Makeup




Börjar min svarta sminkning med att efter mascaran, ta kajal som en linje vid roten av fransarna.
Både över och under ögat.
För att sen inte ser för hårdrock ut, utan att mer ha svart sotigt runt ögonen,
så tar jag en tops och knuggar runt lite i det jag målat.
Då sprider sig min svarta linje och det blir istället sotit.
Bättre att sprida ut, än att se en tydlig linje där man målat.


Sen tar jag svart ögonskugga på hela ögonlocket och även bara dra lite grann under fransarna under ögat.
Tar sen papper som jag tar bort ögonskuggan med...
Då blir skuggan lite svagare, men det syns så klart fortfarande
och att färgen sprider runt sig mer då man gnuggar runt med papper...





Inte helt klar på bilden ovan, men ni ser lite skillnad ändå.
På översta fotot och sen detta, med ögonskugga.
Ska inte vara beauty queen heller, så ska ju vara lite små stökigt sminkar samtidigt..






Jag gör mig i ordning lite till musik och en xider.
Linda är snäll och hämtar upp mig vid 19, då jag har mkt att bära.

Lyssnar mkt på bl.a Michel Jackson nu.
Han har bra spöklåtar som "Beat it" och "Thriller"

.

Inga kommentarer: