tisdag 8 september 2009

Thuesday

Lakrits är läkande...
Dom pratar om lakrits på Malou's program nu på 4an.
Det ska visst vara bra mot framför allt förkylning, 
hosta och även lindra vid magsår.
Jag har ju problem med tex magsår, eller vad det nu är... katarr eller nått.
Så kanske om jag skulle prova och se?? Ja jag vet inte.
Det ska visst ha används till magsår under andra världskriget.
Lakrits sägs alltså vara läkande, säger dom.
Jag är ju egentligen mer för choklad.
Sen är det ju också lite om Vilken typ av lakrits skulle det vara,
finns ju de som har olika smaker tex... 
Ja det får man nog se här sen i programmet.



Tisdag...
Igår var föresten Maria, Jussi, Nettan och Mattias över en sväng på kvällen.
Lite kaffe, umgänge å så bara.
Idag vaknade jag 7.30.
Gick upp kl 8 och det tyckte Wilmer var så roligt.
Frågade honom om vi skulle gå upp och han viftade så glatt på svansen.
Nu tog jag hand om lite disk precis. Så kaffe nu.
 
Angående Tinas Cookalong premiär igår....
Jag tror att det hade slått igenom lite mer om vi Inte sett Gordons original program.
Nu har vi ju att jämföra med och det är aldrig lika bra!
Sen är ju Gordon den han är också, charmig, snygg och världskänd.



Anyways...
När jag gick upp imorse, så satte jag på kanal 5.
Det var "Vakna till The Voice", som är en radiokanal där dom
även sänder live från studion, så vi i tv kan se.
Så när dom spelar musik, så ser vi musikvideos istället.
Dom tog upp Lady GaGa och om hur det pratas om att hon är tvåkönad!
Det hade jag inte alls hört förut faktiskt, fast jag har tyckt 
att hon lite grann ser maskulin ut i ansiktet. 
Hon är ju söt samtidigt som hon ser annorlunda ut också.
Hon ska ha bekräftat att hon är tvåkönad men ser sig själv mest som tjej.







- Lady GaGa -

14 December 2008 ska hon visst ha "kommit ut" via sin blogg.
Hon har även erkänt i tv att det stämmer och i sin blogg skrev hon så här:



Its not something that I'm ashamed of, 
just isn't something that i go around telling everyone. 
Yes. I have both male and female genitalia, but i consider myself a female. 
Its just a little bit of a penis and really doesnt interfere much with my life. 
the reason I haven't talked about it is that its not a big deal to me. 
like come on. its not like we all go around talking about our vags. 
I think this is a great opportunity to make other multiple gendered people 
feel more comfortable with their bodies. I'm sexy, I'm hot. 
i have both a poon and a peener. big fucking deal.
- L8d Gaga <3>





Här är Lady Gaga som hon såg ut före operation tydligen.
Så hennes ansikte såg ut... Manligt eller hur?
Jag visste inte ens hon var opererad, men vilken kändis är inte det.

 Jag struntar i vad hon är faktiskt, men blev lite "vaa?!", när jag hörde det imorse.
 Jag vill inte publicera hur som helst i min blogg,
men här länkar jag till en sida som visar en bild, samt video, där hon är 
på scenen i lite för kort klänning och råkar visa sig då hon kliver av en motorcykel.
Hur som helst... tycker hennes musik är bra,
sen får hon vara precis vad hon vill.... mig stör det inte.
Hon ser sig själv som en kvinna och det gör jag också.




1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Lakrits är bra ,men choklad är oxå bra för hjärtat har jag hört, hihi och Tomater är bra för att hålla rynkor borta är det därför jag inga rynkor har då ,ÄLSKAR TOMATER
kraaam