söndag 9 augusti 2009

GK Walk

.

Kom precis innanför dörrn nu!
Vi har gått Göta Kanal hela dan. Maria, Magnus, Linda, jag och hundarna.
Johan jobbade hemma i trädgården lite istället.





Vi hade med oss fika och lite mat, så hade med en vagn att dra allt i.
Sen gick vi längs med kanalen i strålande solsken!
Vi gick någon mil eller så och solen låg på hela vägen.
Vi fick vara noga med att få i oss vätska och det hade Linda massa med sig.
Vi såg till att hundarna ska få vatten ofta med, samt svalka tassarna lite.
Vi lär ju ha fått färg på denna dan kan man ju säga, för otroligt varmt vart det!







Vi stannade på kaffe, bullar och kakor först...
Eftersom vi skippat kaffet på morgonen, så var det extra gott.
Vi hittade då bänk i skuggan, så där satt vi en stund, sen fortsatte vår promenad.
Båtar åker förbi, folk kommer cyklandes osv.
Vägen vi hela tiden gick på var en grusväg och intill oss fanns golfbana,
ängar, bondgårdar med får, hästar och sånt.
Boskapen vi såg, fick våra hundar titta på så klart.
Något par på cykel mötte vi hela 3 ggr faktiskt!
En dam och en man var det. Dom verkade cykla Runt kanalen.







När vi gått några kilometer till så stannade vi igen för att äta.
Linda hade med sig grillad kyckling och potatissallad till oss alla.
Dricka, vatten och även liiiite grann av kaffet fanns kvar.
Där satt vi någon halvtimma, sen valde vi att vända.









På tillbaka vägen kände vi hur sluta vi var av värmen och att vi gått så långt.
Hundarna var sega med och då speciellt Wilmer.
Fick riktigt DRA Wilmer i kopplet, han orkade inte gå.
Så vi fick stanna titt som tätt och se till att alla får vatten i sig.












Nu var vi trötta kan man lugnt säga!
Många timmars promenad, hela dagen har vi gått!
Så vi åkte hem till Linda igen. Hon bad Johan i mobil att ladda kaffe.
Så det blev lite fika innan vi blev inskjutsade till stan igen.
Jag tackade i fredags kväll, ja till att vara kattvakt åt Nettan och Mattias katt,
så trött som jag var, eller helt slut rättare sagt,
så ska han ju ha mat och färskt vatten...
Så jag fick ju be Johan släppa av mig hemma hos dom istället,
så får jag kolla till katten och sen promenera hemåt därifrån.
Han hade mat så det räckte, men jag fyllde ändå på lite till.






När jag skulle gå igen så kände jag att det gjorde ont i kroppen...
Lär nog ha lite träningsvärk imorn efter dagens långa utflykt.
Wilmer var otroligt trött och sliten han också, så nu lär han sova hårt i kväll.

Får gå upp skapligt imorn trots allt..
Har ett brev som jag lovat att lämna in åt Nettan på stan.
Det ska vara öppet på det stället för att komma åt rätt brevlåda nämligen,
så innan kl 12 ska det vara inne. Så får ta spårvagnen dit eller nått.


Inga kommentarer: