onsdag 8 juli 2009

Onsdagen


Vid kl 14 så skulle jag möta upp Helena
och vi tänkte gå till nya hundrastgården en sväng.
Jag drog iväg ett sms till Nettan också, har inte sett henne på länge.
Har ju hänt så mkt med Västerås och allt, så var dags att träffas lite igen.
Skrev att hon gärna får komma till rastgården, vilket hon gjorde.





Var förstås andra hundar där med, som kom och gick.
Jag hade med mig kameran dit och den tar rätt schyssta foton i rörelse faktiskt.
Se på den bilden där Nettan ska kasta bollen nedan!
Bollen flyger i luften, ovan Nettan. .*tihi*

Mot slutet så kom någon familj av vuxna och barn.
Dom har 2-3 hundar med sig och ett av barnen gick bara in på gården.
Föräldrarna sa ingenting utan tyckte det var normalt att bara gå in.
Nettan visste att detta nog inte går med Candi,
men eftersom dom bara gick in och släppte lös ena hunden så gick det fort.
Det var antingen en liten greyhound eller en stor wippet, vet inte.
Men då vet ni hur som, hur snabb den dessutom är. Oavsett exakt ras.
Den flög direkt efter Candi och bet henne i ryggen samtidigt dom sprang!
Candi skrek och hunden fortsatte! Dom hamnade i kullerbytta i farten
och ägarna försökte koppla sin hund och gå direkt igen!
Sen gick dom längs med staketet, så det var förbi där vi satt,
men ingen frågar hur det gick med den lilla vovven, Candi alltså.
Ingen ursäkt och ingen fråga om hur det gick!!! Dåligt!!!
Man går ju inte in på en hundgård, förbi reglerna som sitter där
och sen inte ens ber om ursäkt när det gick fel, fyy säger jag!


Stannade hur som på rastgården till 17, för sen var det dags att dra
sig hemåt och fixa mat, samt att min tvättid börjar 18.
Nu är jag trött och så för idag, men var kul att träffas lite igen också.
Wilmer ligger här och är nöjd med dagen också.
Ligger på rygg här och njuter för fullt!

Började fjälla från solbrännan idag föresten!
Kände av att huden var bubblig och då jag smekte över huden,
så vill bubblorna spräckas och bli "saftiga".
Inte för att tala om det, men nu har jag börjat fjälla hur som. .*tihi*
Mest på axlarna, eftersom där är mest bränt, men även i pannan lite.

Jag och Linda har pratat om att åka till Kråknäset igen.
Blev lite ändrat till denna helgen,
men jag gav beskedet förut om att jag nog inte orkar denna helgen.
Hon höll med om att det nog inte finns full ork trots allt.
Men vi har pratat om att kanske göra nått annat. Grilla eller så.


Har även lovat att vara kattvakt åt Marias två missar.
Hon ställde upp på Wilmer då jag var i Västerås, så kattvakt är jag gärna!
Blir ett sätt att tala om min tacksamhet på, kan man säga.
Vi ger och tar, vilket är viktigt i en vänskap.
För övrigt blir nog helgen lugn och njutsam bara.
Får se hur mkt jag orkar.
Haft massa skoj som hänt i veckan så det har tagit på krafterna.
Funderar på att köpa hem nån xider eller så.
Bara för att njuta av nån, inte festa lixom.

Inga kommentarer: