tisdag 7 juli 2009

Numerologi

.
Små kollar lite på siffror bara.... Numerologi alltså.
Intressant ämne tycker jag.
Man kan ju tex se vilket hus nr man bor på och
kolla "energin" i bakom siffran.. eller ja.

Hur som helst, så testade jag födelse nr nu.
Man ska kolla på vilken dag man föddes och se vem man är.
Jag föddes ju 23 December, så fick först slå ihop till ett tal. 2+3 =5.
Sen klickade jag på siffran 5 och där kunde jag sen läsa under dag 23.
Tja, man fattar mer då man är inne på denna sidan!

Jag fick läsa under siffra 5 som sagt, för att komma till min dag, 23.





Dag 23

Du har troligen ett speciellt intresse för människor.

Kanske för att du använder både din känsla och intuition kan du
förstå och ibland även påverka människor på ett särskilt sätt.
På grund av det och din iakttagelseförmåga är det möjligt att du
skulle kunna syssla med det som har att göra med människans kropp och själ.
Kanske kan du skriva eller undervisa.
Du har en inneboende stolthet och vill verkligen få uppskattning för det du gör.
Se i så fall till att försätta dig i situationer där det är möjligt.
Det är troligt att du agerar med stort engagemang och intensitet.

Personexempel:
Shakespeare, Drottning Silvia, Akira Kurosawa, Thomas Di Leva,
Bruce Springsteen, Lena Nyman, Erich Fromm, Sai Baba, Dane Rudhyar







Sen kollade jag även upp Wilmer.
Han föddes ju 27 Januari, så först slog jag ihop 2+7=9.
När jag klickar på 9an i denna länken, så kan jag sen läsa under dag 27.

Wilmer som person, blev detta resultatet:





Dag 27

Du kommer nog att på ett eller annat sätt försöka nå ut med dina ideal.
Större sammanhang och större målgrupp passar bättre än mindre.
Drama, litteratur och religion/andlighet är områden
som sedan gammalt hör ihop med denna dag.
Det är alltså möjligt att du har intressen inom något av dessa områden.
Du har stark vilja, stor intensitet och stor känslighet.
Se till att känslorna får vara med i det du gör.
Det kommer antagligen att vara helt nödvändigt för att du ska
känna dig till freds, göra ditt allra bästa och nå ut med det du vill.

Personexempel:
Rudolf Steiner, W. A. Mozart, Marie Göranzon, Jimi Hendrix,
Peter Stormare, Janne Josefsson, Willy Kyrklund





Stämmer rätt bra på oss båda två faktiskt!
Lite kul att kolla sånt här på skoj ibland.

Kollade även upp livsväg på mig och Wilmer.
Då räknar man ut HELA personnumret och där har både jag och Wilmer samma.
Vi båda får siffran 2 som slutsiffra i livsväg.
Vad livsväg helt står för, får ni läsa i denna länken!

Resultatet på min och Wilmers nr 2 är så här:





Livsväg 2

Samverkan, medmänniskor, vänskap och diplomati är

några saker som säkert kommer att visa sig viktiga under ditt liv.
Din känsliga lyhördhet, känslan för detaljer och ditt vänliga sätt
kan användas som redskap i samarbete med andra.
Det finns ingen anledning till otålighet över att andra inte har samma
ideal som du, och en känslighet för konflikter kan vara en
fantastisk resurs i diplomatiska sammanhang.
Ju mer du vågar desto mer kan du överkomma rädslan att göra misstag.
Du har säkert upptäckt att det kan ge mer att gå in i lejonets kula
och använda dina känslotalanger istället för att dra dig tillbaka.
Du kan lätt skapa den harmoni du så starkt längtar
efter utan att trycka ner din egen vilja.
På grund av höga ideal kan du attraheras av starka personligheter
och kan behöva se till att inte bli utnyttjad.
Eftersom du kan påverkas starkt av din omgivning är det bra om du kan
skapa en harmonisk miljö där du hämtar inre näring och vila.
Detaljsamlande, politik, finanser, musik, poesi, regi
och medicin är här exempel på lämpliga öppna fält.

Exempel på personer vilka har
födelsedatum som ger denna Livsväg:
Kristina Lugn, Barack Obama, Robert Wells, Sven Wollter,
Madonna, Wolfgang Amadeus Mozart, Margot Wallström,
Tony Blair, Henry Kissinger





Inga kommentarer: