måndag 13 juli 2009

The leech is on


Oliver har länge intresserat sig för att gå ut i korridoren utanför vår dörr.
Pratade med mamma om koppel till hennes katt, Madicken.
För hon bor ju numera på landet, mamma.
Madicken vill hemskt gärna gå ut, men vågar mer och mer nu,
så ett koppel på henne vore bäst, så hon inte sticker och gömmer sig.
Hon, precis som min Oliver är perserkatt. Det är ju inne- katter.









Tog fram Wilmers valphalsband och satte runt Oliver för att prova.
Tänkte att Madicken kunde ha det i trädgården sen.
Har även ett katt koppel, som Madicken en gång hade.
Provade på Oliver som sagt och fick en idé om att prova gå ut.
Bara här ute, runt om huset typ alltså.
Eftersom det är kväll och allt, så är det lugnt och tyst ute.
Folk sover och det är mindre ljud och stress ute, tänkte jag.

Tog med mig Oliver och Wilmer ut för att se hur det går.
Wilmer tyckte det var spännande!
Oliver tyckte väl både och, men man såg att han är ovan.
Försökte ta lite "syskon" kort på dom också.









Rätt var det var så kände jag en droppe, och sen en till.
Så dags att gå mot ingången igen!
Sen ökade regnet ännu mer när vi var nära att gå inåt.
Var lite kul att prova trots allt!






Nästa gång är det Madicken som ska prova att gå i kopplet!

2 kommentarer:

Lilliss sa...

så gulligt när dom går igämter varandra!!
kramiz

Hemmet Är Min Borg sa...

men va söta dem va ihop,dem tyr sig till varann va roligt
kraaaaam