tisdag 23 juni 2009

Vindlös sommarvärme

.

Kom precis innanför dörren...
Oj oj oj oj vad varmt det är ute! Inget klagomål, utan mer fakta.
Har varit ute sen 11 imorse, för hyresvärden skulle komma vid kl 12,
för att visa min lägenhet för banken, den är ju nybyggd så...
Jag tillät honom att öppna med huvudnyckeln och höll mig ute med Wilmer.
Så jag gick ut redan vid 11.20, utan att ta morgon kaffe.
Wilmer fick sin "frukost" ute på promenaden dessutom.
La ner maten i hans belönings påse...







Tog lång promenad i strålande sol, utan ens vindpustar, så riktigt varmt.
Gick bort mot Hundrastgården vid mig (Plantagen)
och släppte Wilmer lite på gården.
Det kom ganska snart hundar vid grinden,
en kastrerad greyhound hane och de där 3 st collie hanarna,
som Wilmer ju träffat flera ggr.
Precis när vi väljer att släppa in alla hundar, att det är okej lixom,
och dom tar av sina koppel, så ser vi där borta i rastgårdens ände,
att dom öppnar den stora breda grinden, för att klippa gräs.
Så var ju bara att koppla och gå ut ur gården!
Dom fick inte leka eller nått alls, utan bara komma in och sen koppla och gå.
Synd! Så jag tog en promenad i skogens lilla stig intill istället.
Sen såg jag att gården var okej att gå in på igen.
Släppte Wilmer en stund, men ingen annan hund kom.







Vi gick därifrån vid 12.30 och jag bestämde via tele
att komma hem på fika hos Maria och Jussi vid kl 13.
Så jag var hos dom i perfekt tid som vi bestämt.
Sen har jag nu suttit hemma hos dom och pratat tills nu.
Nettan och Candi var där då jag kom, men dom gick strax innan 15,
så jag har stannat kvar även efter Nettan gick som sagt.

Eftersom jag varit ute redan sen kl 11,
då jag nyligen hade gått upp och allt,
så känner jag mig lite lätt ofräsch nu, med tanke på hur varmt det är ute.
Så ska nu ta mig lite potatisgratäng, samt en sval dusch sen.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

vilken härlig promenad ni har vart på idag, killen så