tisdag 2 juni 2009

Irritations moment!

.
- Klicka för att förstora -



Har nu skrivit och satt upp en lapp på dörren till bakgården..
Är så att värden är hård på att man ska göra si och så,
men själv så är det lite slappt ibland också!

Tex så bygger dom ju jämt och ständigt
överallt här i korridoren utanför min dörr,
så att det en gång rykt in under dörrspringan på nått sätt
och för övrigt så städas det lite mer sällan nu när dom bygger,
så att man varje gång man vart ute får vitt under fötterna,
som man ju så klart släpar in i sin lägenhet,
varje gång man klivit i korridoren,
rätt mkt städande i min lägenhet helt enkelt!!

Sen så är det denna kärra som ständigt står på innergården!!!
Jag bor ju i en källarlokal som är ombyggd till bostad....
Mitt stora rum är i etage, och man går ner 3 trappsteg
och där är det sen 3 meter till tak, så fönsterna är högt upp
i vardagsrums delen, så man kan inte där se ut alltså.

Men från köket, samt matsalsdelen, så är det varsitt brett fönster...
Dom ställer denna kärra utanför mina båda fönster,
för att dörren som går till bakgården är där, så lagom att lasta.
Dessvärre så ställer dom ju inte bort kärran och
den står även där de dagar den inte används, samt över helger!!
Jag ser en stor kärra när jag tittar ut, och inte så mkt mer....
Ni ser ju på bilderna att jag pekar på mitt köksfönster.
Förut stod kärran mer till höger och döljde även utsikten från köket helt.

Så nu skrev jag denna lapp och satte på dörren!
Dom kommer väl ana att det är Jag, men det står jag för så......!
Kärran har ju trots allt stått väldigt många veckor nu!

4 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

helt rätt jojo, varför ska du se denna jävla kärra, du betalar sån hyra ,o sköter dig på alla sätt, så de ska man inte ta att ha en kärra utanför fönstret,,så helt rätt
kramis

Carl-Arne sa...

Bra gjort att säga ifrån Ja den är irriterande. Irriterat mig med när jag varit hos dig.
Kram

Carl-Arne sa...

Blev det någon reaktion på brevet. Tog dom bort kärran?

Josefina sa...

Än så länge är det som vanligt...
Dom bygger nya förråd i gamla torkrummet, men tror inte värden varit här än.