fredag 5 juni 2009

+ Friday Night +

.


Tjejkväll med mina girlz



Tjejkväll

Ikväll är det tjejkväll hos Nettan!
Jag har fixat Arne som hundvakt under kvällen.
Det var även övernattning hos Nettan, men det fick jag tacka nej till,
eftersom Wilmer inte har sovit utan mig förut och skulle bli för stressad
att sova med mig borta igen, nu när han var på Kråknäset
och varit stressad första natten tex. Så hundvakt på kvällen då jag är borta har jag.


Panikslagen
Wilmer är inne i en period av spökålder....
Får försöka att hålla mig inom hans "tryggare" områden,
för det är bättre han får stress där, än på nytt ställe.
Precis som när hundar är valpar, så får man inte gå så långt,
det är typ där jag är nu igen, försöker vara nära hemmet.
Perioden går väl upp och ner, men nu är den stark så....


Promenaden
Träffade en trevlig tjej med en jack russell och hon visste precis!
Hennes är då ganska morsk av sig, men hade period i unghundstiden
där den var rädd för papper, träd och allt annat.
T.o.m matvägrade, så dom fick handmata hunden,
men den tiden försvann ju sen som sagt.
Sen stannade även en trevlig man och pratade med oss.
Oj oj oj vilken grov dialekt av östgötska!! ..hahahaha!
Verkligen kul att höra, för det var riktigt inbiten dialekt!


Hur som helst
Jag kan ju knappt gå i Wilmer's trygga område,
för han är sååå stressad och panikslagen även där,
så får försöka minska på avstånd från huset ett tag.
Precis som man gör med valpar! Dom får ju inte gå långt alls.




Carl-Arne


Hundvakten
Ikväll ska han som sagt vara hemma hos Arne.
Där bodde jag ju förut med Wilmer, i huset intill,
men Wilmer ju inte van vid området längre, så blir lite att börja om.
Att han får hålla sig nära huset igen lixom, så han vänjer om sig.




Presley - Belgisk vallhund


Hunden Presley
Denna tjejen jag pratade med ute nyss...
Hon bodde i det huset vi stod vid, alltså vid Haga kiosken.
Har för mig att det var där ägarna till hunden Presley bodde..
Fick ju nummer av hon med Presley då vi var i Kråknäset.
Hon sa att det är bara att höra av mig om jag vill med ut i skogen,
eller behöver hundvakt tex... så fick hennes nummer.
Dessvärre, så upptäckte jag hemma sen att jag tappat numret!
Vet ungefär vart hon kan bo, så vi ses väl igen
och då får jag berätta som det är, att jag tappat numret.

2 kommentarer:

Nettan sa...

Det kommer bli skoj ikväll! ;)

Hemmet Är Min Borg sa...

det kommer säkert bli bra för wilmer,när han känner igen sig på sitt gamla ställe, men du gör rätt i att inte sova över för wilmers skull, annars blir det säkert bra tror jag