onsdag 22 april 2009

In the middle of the pack

.

Inte ett pip från nya värden idag heller...
Så kan inte meddela er ännu om jag fått bostaden eller inte..

Imorn ska jag ta med Wilmer på hundpromenad!
Vi ska gå den där rundan som ett gäng går här i Norrköping varje dag, samma tid.
Sist jag gick med så var vi typ 13 hundar och alla är så klart lösa.
Alla är stabila, vem som helst får gå med och man har hunden lös helt enkelt.
Det är faktiskt en mäktig känsla att gå med så många lösa hundar!
Promenaden är över en kohage, sen in i skogen osv... Tar kanske en timma.





Wilmer håller sig med de andra hundarna, men håller koll på vart matte är.
Sist gick han bland de längre fram i hela promenadledet och jag höll mig i bak.
Men rätt var det var så stack ett huvud fram.....
Då hade Wilmer tatt sig bakåt i ledet för att se om jag var med,
och när det var bekräftat så sprang han fram i ledet igen!

Man blir ju ibland många hundar, samt många människor.
Ibland är det ju även fler än en person som har en hund tex.
Ska bli kul att se hur många som kommer promenera imorn, är ju olika.
Hoppas på många, för den känslan av att gå mitt i flocken är mäktig!

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

hoppas på bra väder. Ska bli kul