fredag 20 mars 2009

Hundrastgården

Klockan 19.00

"Voff" säger Wilmer



Men spring i bena så passade jag på att ta Wilmer iväg till Vrinnevi innan Let's Dance.
Oj vad glad han var då han hoppade ur bilen på parkeringen,
han förstod ju precis att vi var vid rastgården!








Wilmer har lekt super bra ihop med en liten vovve på 7 månader.
När jag kom så var det en pitbull på rastgården,
den kom inte så bra överens med andra hundar så han vågade inte riskera...
Så jag gick inte in heller, vi pratade lite och sen gick dom ut,
och då fick jag och Wilmer gå in. Den hunden såg en råtta eller nått i skogen
som den blev upptagen av. Trevlig ägare var det faktiskt,
men hade hänt olyckligheter men hunden, sa han


När jag skulle åka därifrån så var .kl 19.45
och dom med den lilla hunden skulle också hem för att se Let's Dance.
Men precis när vi är på väg in, så kommer Tintin och är på väg in.
Det är en schäfter som Wilmer träffat förut ett par gånger.
Det slutade med att jag stod och pratade med hon ägaren..
Det slutar alltid med att man pratar om allt med henne
och hur länge som helst också! Finns inget slut!
Men slet mig sen därifrån, för jag frös om fingrar och fötter!





Klockan 20.25

Nu är vi i bilen till slut.....
Då Wilmer sprang som en gaaaaaalning en stund,
så kom sen den lilla vovven och oj vad dom lekte och sprang!
Dom gick väldigt bra ihop faktiskt!
Så här ser man ut då man haft super skoj!!
Men det är det väl värt för en skoj stund med kompisar!



Jag passade på att ta ica på hemvägen,
frusen var jag, men tur att värmen i bilen hann att rädda mig lite.
Köpte vitlöksbaguetter och 3,5 heineken.
Kan vara gott i kväll då vi nu vart på rastgård länge och allt.






Klockan 20.55

Let's Dance har ju redan börjat, men jag måste schamponera in min bus först!
Så får missa lite till av programmet!
Går ju både genomgånger av kvällens danser + sen även repris på söndag.
Ugnen är på för bröden och nu ska jag få ren Wilmer!



Blir massor att skrubba denna gången igen ser jag....


.

Inga kommentarer: