måndag 30 mars 2009

Home sweet home

.
Jag har varit på bio och då jag kom hem
så fick sig Wilmer en långpromenad.

Föresten, jag skrev ju innan jag la mig förra natten....
Det visade sig Idag att det .ÄR. ändrat till sommartid!
Det hade jag totalt missat och fler andra hade också missat.
Skulle möta upp en person förut idag som glömt att ändra klockor.
Så datorn hade ju ändrat sig på natten så klart, innan jag la mig. (sent).
Men mobilen har ju under våren varit inne på lagning,
.automatisk. ändring av årstid var av. Alltså vinter- eller sommartid.


Nu är det sommartid, jag har vart på biografen och Wilmer är promenerad!
Det är nått visst med biograf faktiskt.... Ljudeffekterna, stora duken, osv osv.
Sen på somrarna så har vi ju i parken vid Färgargården utomhusbio också. Gratis!
Folk i alla åldrar går ju dit med filt eller solstol och ser på film efter solen gått ner.
Den duken är ju placerad på plan yta och gräset sluttar så pass mkt att vi sitter bra.
Man ser ju över alla huvuden, det finns popcorn i en vagn att köpa intill
och man kan njuta av kvällen med en kall öl tex, i sommarens sköna temperatur.
Fin park är det där också....
Blir även rätt mkt folk så endel minglar runt, längst bak där det inte stör.
Här nedan. är några foton från Färgargården. Ligger intill 'Strömmen'.







Ja ska man uppleva saker i livet, så bör man bo i en större stad.
Där jag kommer ifrån fanns inte mkt och man blev tvungen att resa för att upptäcka.
Men här finns allt ju gratis utanför dörren.
Man behöver ju inte åka alls... evenemang jämt tycker jag.
Dessutom om man .VILL. åka bort från stan lite,
så ligger fina Söderköping nära, Linköping också, Örebro är en timma typ
och Stockholm ligger också nån timma ifrån Norrköping..
Sen har vi skärgården och annat sånt också.

Så inte .BARA. här det händer, för städerna runt om har ju lika mkt evenemang.
Där jag bodde så var evenemangen inte mkt att ha vill jag lova.
En gång per år kanske det hände nått minnesvärt event, men knappt.
Här händer det ju saker och ting varje vecka, så bara att gå på det man gillar ju.


Norrköping



Ska hur som helst lägga mig nu!
Trivs i denna stan, bland dessa underbara människor som är positiva och lätta.
Staden är fin och stämningen är skön.
Hittade precis en sidan med Massa foton på Norrköping!

Klicka här!


Vi ses imorn bloggen!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

hahaha Lidköping är väl bra med allt som finns att göra där , man kan se på museumet o dansa på torget med knätofsar
man kan gå på föredrag om hur stan kom till de e intressant
sen kan man gå på torget o handla riktigt billigt de gillar folket här
ja jösses säger ja

A home far away sa...

Det är alltid kul om man trivs i den stad man bor i! Och så fina foton du visar

Kram Gunilla i Singapore