torsdag 5 mars 2009

Countdown

.


Ja självklart är det Melodifestivalen jag talar om.
Den är på lördag och det går gratisbussar till Himmelstalund.
Jag har mailat dom och frågat om hur det verkar med servering och kamera.
FÅR. man ha kamera alls, eller får man ha det endast om man inte använder blixt.
Hur ser det ut med servering, finns det tex öl att köpa utanför?
Så får se vad dom säger......


Jag läste på .hemsidan. till andra chansen, Norrköping
att de som sitter på parkett, alltså i fram vid scenen, måste hänga av sig jacka,
eftersom det är tv- sändning. Jag sitter därifrån, så får hänga av mig.


De nya omgångarna och duellerna ser ut som nedan.
Scotts och Sarah tävlar mot varann tex och en av dom hamnar i duell.
Samma med Lili & Susie som tävlar mot BWO och
även där hamnar den i duell med den som vann av Scotts eller Sarah.
Ja ni ser ju hur här nedan:








Ska bli kul att gå på detta Live!
Har ju aldrig följt Melodifestivalen så noga, men jag följde faktiskt förra året.
Sen kom vissa av artisterna hit och uppträde på Rix FM's gratis festival tex.
Ihop med massa andra artister så klart....


När jag sen såg att Andra Chansen skulle hållas i Norrköping,
så frågade jag en vän till mig om vi inte kan skaffa biljetter och gå!
Då måste man ju även följa lite på tvn från starten,
för att kunna skaffa sig vissa favoriter eller även "hatobjekt" .hehe


Vissa av de få som jag tyckte skulle gå till Globen har redan hamnat i Final,
men det finns faktiskt vissa som jag tycker i andra chansen, förtjänar finalplats.
En av dom är Sarah Dawn Finer! Jösses vilken mäktig låt
och vilket framträdande! Jag rös varje gång vi såg genomgång av kvällen!
Scotts är ju från min hemstad, lilla Lidköping.. Men hejar på Sarah där faktiskt!
En underlig låt enligt mig, är den med Ugglas, ."Snälla snälla"
Märklig låt tycker jag, så den ska ut!








Som vanligt står ju ."Rolf Pihlman". för underhållningen och
han spelas av vår kära Parlament idol "Henrik Dorsin"

Tingeling Tingeling.... betyder jag ingenting!

.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

hahahahahahaha men va ful