tisdag 10 februari 2009

Back Pain!




.Kom precis in med Wilmer nu..
Gått en promenad.
Fy vad ont. jag har i en
punkt i bak på ryggen då. Usch..!
Värker ju vad man än gör.







Tänkte väl duscha nu med.
För en vecka sen så bokade jag upp tvätt tid, som ska vara denna torsdagen 10-14.
Knackade på dörren förut idag och en gubbe lämnade över en lapp.
Han sa att det kommer bli strömavbrott igen och det blir torsdagen 12/2
kl 12.30-13.30, så alltså inkräktar det på Min tvätt tid .IGEN!
Precis som allra första gången, då fick jag ändra.
Men den gången blev inget avbrott alls. Gång nr två blev det väl nått tror jag.
Men en gång till som jag måste ändra tvätt tid.
Nästa lediga tid är ju .NÄSTA. torsdag ju!!





Finns ju aldrig tvätt tider och 3 trappuppgångar är vi! Med 3 dagspass på 4 timmar var.
Dessvärre så är det bara två maskinen, en ny och en äldre...
En tumlare och sen torkrum...
Den nya maskinen har ju moderna och bra funktioner, som tex "cotten"
Och den funktionen tar ju dessvärre 2.5 timmar.
Funkar ju om man bor själv, men inte på en tvätt tid på 4 timmar.
Då man måste boka tid nästan 2 veckor i förtid, så hinner man ju samla på sig tvätt
och då blir det ett par maskiner, sen ska allt hinna torka med!
Torkrum och tumlare ska ju vara tomt då tid är slut.
Tvättar man sista passet så stängs strömmen automatiskt av exakt på tiden.
Så har man inte hunnit ta ut tvätt ur nya maskinen så går det .INTE. öppna sen.

Man får som sagt var välja sämre funktioner på maskinerna,
som helt enkelt anpassas till hur länge den tvättar per maskin.
Inte på hur .BRA. tvätten blir.....

Har inte mkt kläder och idag slängde jag en ica kasse i papp,
full med kläder som inte passar längre...
Men får se till att det jag har går runt till nästa torsdag, då min nya tid är.

...Suck suck...



1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

men så dåligt ,och inte bra att skiten tvätt som ligger länge heller, o sen knöka i görfulla maskiner ,(då blir de inte rent)
bara för att få untan all tvätt
fyyy