fredag 20 februari 2009

My new years values




Äntligen i säng!
Tog precis en promenad med Wilmer. Han fick ta sig lite extra tid att nosa å sånt.
Han såg ut att trivas massor på vår promenad och jag tyckte också den blev trevlig!
Började snöa lite smått då vi var ute, men var så pass lite att jag inte vet om det ökar.
Yrade mest nu lixom.


Mina nyårslöften är att ägna mer tid åt Wilmer, socialträna honom i centrum bl.a,

så mindre dator och mera ute, kommer det bli.

Och andra löftet är mig själv. Att ägna lite mer tid på Mig!

Efter flytt från denna bostad, så måste jag se till att unna mig lite kläder tex.

Kastade en helt full ica papp kasse förra veckan, med sånt som inte passar mer.

Köper kläder alltför sällan. Så att göra lite mer för Mig.

Jag är trött på att gå i mjukis byxor jämt, men har blitt så då Wilmer varit liten.

Då skulle han tränas dagligen på bl.a rumsrenhet.

Det var bara att gå ut när han behövde, så osminkad,

enklaste frisyrerna och bekväma kläder var det som gällde.

Många nätter kanske jag inte fick sova normalt och då gick jag ju trött hela dan sen.
Men nu när han är lite större och klarar mer, så ska jag börja fixa upp mig igen.

Det är så skönt att ha solat lite, har fina kläder och lite enkel sminkning räcker.

Det gör så mkt för själen att just få känna sig fin!

Blir nog mest till de ljusare tiderna som jag mer sätter igång med mina nyårslöften.



Men lite försiktigt har jag faktiskt tjuvstartat!
Jag har lite grann börjat träna kroppen hemma, försöker promenera

Wilmer lite mer än vanligt, ska försöka tänka på vad jag äter

och även försöka få i mig havregrynsgröt åtminstone en gång i veckan.

Och dra ner på skräp som man ibland äter av dess olika slag.
Har börjat sola lite emellanåt också. Behöver klippa mig snart igen också....
Ja jag försöker redan att hålla mig lite smått i form helt enkelt.







Som ni kan se så är sängen nybäddad!
I natt ska jag få sova normalt igen och det ska bli väldigt skönt!

Wilmer äter på en grön tandborste för hundar. Finns i flera färger

och är nått vegetariskt av nått slag. Ska vara bra för tänderna hur som.

Han fick det förut ikväll och burit runt det massor. Han tycker om det!

Var ett tag sen han hade just såna så nu var det extra gott ser jag!






I skrivande stund har klockan blivit 03.24 så dags att lägga undan mobilen nu.

Blev sent för att jag fastnade med att ändra på min blogg,

samt att jag uppdaterade en hel del på min hemsida också, druttizen.se.

Det var dags att pilla på den också kände jag.

Sen for tiden iväg. Promenad och nu har jag pillat ihop detta blogg inlägget.

Det tar ju en stund via mobilen som sagt.






Nä nu ska jag sova skönt i min nybäddade säng!
Titta in på min hemsida också. Om ni vill!

Ännu mer kommer att uppdateras allt eftersom!


- Natti Natti -

Inga kommentarer: