måndag 23 februari 2009

Mitt i natten....

.
Som sagt....
Vi fick gå iväg till förrådet, jag och Wilmer.
Natt och tyst ute! Endast något fönster här och var lyser det ifrån.


..



Vi är framme......
Precis som sist jag och Arne var här och lämnade av grejer i förrådet,
så finns det inget lampa idag heller, typiskt! Nån som tatt bort den...








I källaren.....
Fick ta med mig pulkan också, och dra den efter oss hem.
Blir lättare så än att ta under armen. .TUR. att det är snö ute då!






Klara att gå hem....
Wilmer fick prova att dra pulkan utanför huset där förrådet är...
Han har gjort det förut och var mkt duktig!


Han provade lite, men sen tog jag över då vi gick promenaden hemåt!
Höll pulkan och Wilmer i samma näve, så att pulkan drar efter honom.
Kan vara bra övning tänkte jag.







Nu är vi hemma igen.....
Över- madrassen torkar mot elementet, för den fläcken som skummet var på,
måste ju torka innan jag kan bädda och sånt...
Madrassen är ju ren, men just det blöta måste torka bara som saggt.
Går nog rätt fort bara det står mot elementet.
Ställde fram madrassen så innan vi gick iväg mot förrådet,
så nu är det nästan helt torrt!








Rätt så klart att bädda snart!
Med täcke och allt! Fy var hemskt det var natten till torsdag!
Då sov jag i nån tunn filt och med kläder på! Sov hur dåligt som helst den natten!



Nä nu ska jag se om det går att bädda!!
.

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

ööj stackare det ser änna ut som matte hängt upp dig i taket , hahah

Josefina sa...

hahahaha

Det finns krokar i taket att hänga upp cyklarna i. Man hänger cykeln i hjulet... så jag satte öglan på kopplet där för en kort stund.

Hade nån kommit ner i källaren, så hade han rusat efter den kanske

hehehe