tisdag 17 februari 2009

Flytt 1/3, eller inte?

.

Ringde till Gunnar nu...
Han som är värd för bostaden med öppna spisen.





Undrade om hur det går med lägenheten och han sa att han inte hunnit kolla upp ännu.
Han kommer ta oss i tur ordning och hör av sig imorn.
Jag frågade om det har lite mer att göra om vem som kan ta tidigast.
Men han sa att det är i turordning bara,
för det blir samma inflyttningsdag för alla så....
Alltså kan ju killen som tackade ja innan mig, ta den precis som jag, den .1 mars.
Typiskt.... den minimerar mina chanser ännu mer!
För blir han godkänd, så är den ju hans. Och godkänd tror jag han blir!


Hörde ju av mig till Jeanette i fredags kväll, efter visningen...
Hon är alltså den som visade bostaden och som bott i den.
Hon sa att det hänger på vem som kan ta den tidigast.
Jag frågade om när killen ringt, eftersom han såg innan mig då jag trodde jag var nr 1.
Och då hade han, precis som jag ringt kvällen innan.
Då jag ringde på torsdag kväll så bestämde vi att då hon sluta jobbet vid 17,
så skulle hon hem och byta om och sen ta sig till lägenheten som hon ska visa...
Så hon skulle ringa mig så fort det var dags.
Då hon väl ringde så berättade hon att nån kille redan sett precis.
Vet ju inte vad hon sa till han då han ringde kvällen innan,
men lät ju i tele som att .JAG. var först i kö att titta, men vem vet.......


Hur som helst så vet jag nog allt imorn då!
Ska bli skönt att få veta faktiskt!
Så jag antingen kan fixa inför flytt, eller släppa och söka vidare.
Söker ju nu med, men eftersom jag hoppas så på denna,
så är det svårt att söka då man fastnat för en annan.
.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

hoppas killen backar ,så du får dem