torsdag 1 januari 2009

YEEEEEEES!!!!!!


NU gjorde precis Wilmer sin första kiss på många många timmar
och den allra första bajen med! Vad jag har kämpat hela dan!
Totalt panik och skräckslagen har han ju vart pga alla smällare,
även under dan alltså. Så jag har försökt men tänkte att det
kanske går lättare i natt då det lugnat ner sig betydligt mkt mer.
Det lät ju ännu ute, men nu var det allt lättare att slappna av ändå!

Jag tog med mamma ut så att Wilmer fick dubbelt stöd och trygghet,
så tyckte jag att vi får försöka göra det hela till en lek och låtsas
som inget. Det är ju trots allt lättare nu när det är lugnare ute nu
än vad det vart under hela dagen.. Han ville ju in hela tiden men
jag försökte släppa kopplet och låta honom lite få tänka själv.
Så han inte känner att det blir motstånd då han drar tex.
Utan lite mer gå undan och vänta in honom, då han är redo.
Hade inte alls gått tidigare, men värt ett försök nu ändå.

Vi gick till baksidan av huset och väntade in..
Sen satte han sig och baja och oj vad glada vi blev.
Han har verkligen inget gjort alls på hela dan pga all panik han haft.
Nu var det bara att försöka få honom till att göra en kiss också.
Han ville dra sig mot framsidan av huset ännu, men rätt så snart så
satte han sig ner och kissade. Jisses vilken LÅNG kiss paus det blev!
Inte gjort nått sen typ förmiddan ju!
Sen fick han beröm, lek fram till dörren, även om han drog
massor för att fort komma in. Väl i trappen så bad jag honom sitta
och då fick han fånga massa godisar innan vi gick in i lägenheten.
Tänkte göra trappen till en positiv upplevelse innan vi lägger oss.
Annars är det väl otrevligt imorn. Dåliga minnen av både trappen
och att vara ute annars. Sen fick han ju också MASSOR MASSOR MASSOR
av beröm här inne också! Han blev ju riktigt stolt över sig själv
och nu tycker han att det var lättare att vara ute igen.

Natti nu, Kramizar på er alla och festa lugnt in det nya året!
.

Inga kommentarer: