tisdag 27 januari 2009

- Wilmer 1 år -

.
I slutet på April 2008 läste jag in mig på rasen shetland sheepdog.
26 April kände jag mig säker med mitt val av ras och nu letade jag bara
efter den rätta hunden, som hade den personlighet jag sökte...
På blocket.se fann jag denna bilden ihop med en text som beskrev honom:




Jag skrev till uppfödaren och frågade om hanen i annonsen och föll för honom!
Uppfödaren befann sig uppe i Härnösand, ovanför Sundsvall.
Hon skickade fler foton på hunden, även då bäbis foton på honom, som ni ser nedan:






28 April bestämde jag mig för hunden och gjorde upp ett lån som jag ska avbetala till.
Sen väntade jag bara på svar från uppfödaren.......
Hon svarade samma dag och vi fastställde att han är. MIN, .vilken känsla!!!!
Jag ska bli hundägare!!!
Namnet kom jag på i samma veva som jag bestämt mig. Det kändes bra!


Handpenning på tusen och vi gjorde upp till slut att hon tar med honom ner till Stockholm. För hon skulle ändå ner på annat den 9 Maj och kunde lika gärna ta med honom.
Annars hade jag åkt upp till Härnösand och hämtat, men slapp den resan.

Jag hade nedräkning tills jag skulle hämta Wilmer i Stockholm.
Såg även till att inhandla sånt som skulle finnas innan han kom.






Datumet kom och till Stockholm for jag i bil tillsammans med Arne.
Vi spenderade dagen genom att promenera runt i Stockholm
och njuta av den fina dagen. Samtidigt som längtan ökade och det kändes lustigt
att jag kom hit ensam men åker hem med en hund..
Sen var klockan rätt och vi skulle möta uppfödaren på perrongen i Stockholm.




17.30 kom tåget in och vi stod nervösa båda två och väntade in uppfödaren!
Jag stod där med kopplet i handen och hon gick precis förbi mig så jag hejade till..
såg hunden sitta i hennes väska och såg rädd ut av allt resande och alla nya ljud.
Vi satte oss där och pratade, skrev papper och fixade hela bytet.
När vi var klara så bar vi hunden och gick mot bilen.
Skulle rasta honom först OM så gick, men funkade inte så vi gick mot parkeringshuset.



Mkt har skett under 2008 och Wilmer är största händelsen!
Han är helt underbar och har gett mig mkt glädje!
Önskar honom ett stort Grattis på sin 1-årsdag! PUSS!


2 kommentarer:

Carl-Arne sa...

Grattis Wilmer. Gillar dig.

Hemmet Är Min Borg sa...

Massa GRATTIS på dig wilmer hoppas matte gjort liten tårta till dig ida, mommors hjärta