söndag 25 januari 2009

Skönt när det vita kommer!

.
Ska lägga mig nu tänkte jag....
Funderar lite på väder.. är ju så blött och trist ute just nu.
Trist att ha hund i såna här väder, för han blir ju lerig direkt!

Funderar på om det blir nån mer snö...
För hellre frostigt / snö eller torrt ute, men inte blött då man har hund.
Sen kollade jag när det var som vi hade så otroligt djup snö här i Norrköping förra året.
Jag vet att mamma var på besök strax innan och vi firade påsk, jag fick ischias bl.a.

Den riktiga snön kom i mars 2008. Rätt så sent in på den månaden dessutom!
Så kylan kommer ju mer in mot våren för varför år typ.
När man var liten så var det ju snö innan jul och oftast massor av snö.
Nu är det mer regn och sånt.. men här i Norrköping så var det iallafall förra året,
en snö som var lik den man hade då man var på barnsben. Underbart att uppleva igen!
Kommer ihåg då jag vaknade och det snöade .ÄN!
Började nämligen snöa kvällen innan minns jag.
När jag sen skulle slänga skräp dagen efter och ge mig ut,
så sa det ..POFF.. under foten och jag föll ner en halv meter!
Det var så pass djup och fin snö, inget blött eller blask Alls! Helt perfekt!

Får se om det kan komma i år igen, precis som i fjol..
Än är ju inte vintern slut, för kom det runt 25 mars
förra året, så kan det komma sent igen.
Här ser ni länk från mars -08. Ni ser ju själva vilka inlägg som har snö bilderna......


Mars arkiv - 2008


Vilka sköna bilder?!

1 kommentar:

Carl-Arne sa...

Åtminstonde en gång önskar man att det kunde vara riktig snö till så man hinner utnyttja till utflykt i skogen eller något sånt. Det vore kul